Skräp-tv som egentligen inte var skräp-tv

Jag har ju tidigare tagit upp "På rymmen" som sändes för sisådär tio år sedan. Jag minns, att ungefär den tiden, då Hjalle och Heavy var på rymmen, fick vi också följa Martin Melin och ett antal personer till, strandsatta på en ö. Tv-historia skapades, skulle man kunna säga, nu i efterhand. För oj vad det blev framgångsrikt det där programmet. Nästan hela svenska folket samlades framför tv:n på lördagskvällarna för att se hur de gick för deltagarna. Jag minns att jag tyckte väldigt mycket om Martin, kanske var han till och med en av mina första kändiscrushes.

Mamma och jag hade varsin favorit i tv-rutan det året. Hjalle ur bådas vårt favoritpar Hjalle & Heavy var mammas favorit, och polisen Martin var min. I "På rymmen" vann Hjalle, och i "Robinson" vann Martin. Lycka! Nu är det lite nostalgi att se honom, och alla de andra. Fast jag undrar lite varför det blev stackars (och ja, det är stackars!) Martin som skulle få snoppmassage. Kolla bara in det här klippet:


Länge höll det där programmet. Oh, så bra det var. Tills det hamnade på trean. Och nu börjar det väl på fyran igen har jag hört. Och jag hoppas så väldigt att de inte förstör det så som trean gjorde. För visst, det har ju kallats skräp-tv. Men innan det hamnade på trean var det allt annat än skräp. Tycker i alla fall jag.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja när Robinson gick på kära gamla SVT var det guld! Sedan blev det bajs på trean. Och jag håller tummarna för att det inte blir lika bajs på fyran...

2008-12-10 @ 00:14:48
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, ja, satt ocksåbänkad framför båda dessa programen. Ett till, som många säkert har glömt är: "jakten på den röda rubinen". Kommer du ihåg det? eller är det bara jag? Älskade verkligen det. Det var typ några lag som åkta till en stad i jakt på den röda rubinen, men för att nå fram till den fick dom massa uppdrag, som ledde till en plats där dom skulle göra nåt för att få nästa ledtråd osv. Och så skulle dom typ samtidigt fota 6 olika ställen som dom själva fått bilder på under tiden.. Oh vad jag längtar till att det ska komma tillbaka. Nostalgi, nostalgi=)

2008-12-10 @ 21:06:16
URL: http://lindasoderstrom.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Jag håller med dig till punkt och pricka, dear!



Linda: Ja, visst var de härliga! Åh, ja det har jag helt glömt! Vad synd, det låter jättebra! Däremot kommer jag ihåg "Jakten på ökenguldet"?

2008-12-11 @ 00:06:19
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0