Macken

De flesta av er som läser den här bloggen har säkert sett den underbara tv-serien "Macken" av Galenskaparna. Jag älskar den. Låtarna med. De flesta vet hur "Man ska ha husvagn" går, och det samma gäller signaturlåten. Den sistnämnda tycker jag väldigt mycket om, men den jag annars alltid tyckt allra mest om är "Privat". Lyssna på refrängen så får ni höra hur bra den är! När jag var liten och kollade på den inspelade serien och det här kom kunde jag inte låta bli att spola tillbaka för att höra den igen.

Det kanske bara är därför jag fortfarande gillar den, för att det är lite nostalgiskt. Eller är den bra på riktigt?


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, jag älskar Macken - och Galenskaparna och After Shave överhuvudtaget! :D Det är svensk humor i högklass. :) Sorgligt är det dock att han i rosa med hörlurar är död. :/ Han är ju rösten till Timon i Lejonkungen. Men det visste du ju redan. :)

2008-07-26 @ 14:29:18
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Ja, jag gillar dem med :D Men det där att han varit Timon visste jag inte, jag har alltid undrat! Jga visste ju att han som spelade Roger var Pumba, men jag kände ju igen Timon-rösten också! Men nu faller allt på plats! :P

2008-07-27 @ 19:30:18
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0