Mamma mia!


Så vad tyckte jag om filmen? Jag tyckte att den var helt underbar! Den var allt en film ska vara! Den var väldigt fin att se på, och jag log verkligen igenom hela filmen! Jag råflinade verkligen. Och när jag såg mig omkring så gjorde alla andra det också. Om de inte torkade tårarna ur ögonen. Jag var ju där med Cammie, Märdie, Ebby, Eva, Joe, Proppis, Lissie och Lissies Perra. Och jag tror inte att någon blev besviken. Den var till och med bättre än "Sex and the city"! Vi kom fram till att om de två filmerna hade en egen skala från 1-5, så skulle "Sex and the city" få 4.5/5 och "Mamma mia!" skulle få 5/5.

Det var verkligen den ultimata feel good-filmen! Har aldrig varit med om något liknande lyckorus efter en film. Det pirrade i hela kroppen verkligen och jag ville bara skutta fram. Och det höll i sig hela kvällen kan jag tala om!  SE DEN! Kan vara den bästa filmen jag sett! Och jag vet att åtminstone Proppis håller med om det, eftersom hon hela tiden sa " Bästa filmen!" när vi sett den. Och Cammie var lika lycklig i kroppen som jag. Och ja, jag har sett musikalen på Cirkus i Stockholm. Som var den bästa musikalen jag sett. Och jag kan tala om att filmen var precis lika bra!

Och jag och Eva fick båda lite flashbacks till vår ABBA-konsert vi hade i nian. Vi gick båda i samma musikklass, och det var vår allra sista konsert med klassen. Det var verkligen en upplevelse, särskilt eftersom vi (ganska otippat) fick stående ovationer alla (jag tror det var 4?) konserter. Särskilt en låt fick mig att minnas igen. Och det var "When all is said and done". Den var min absoluta favorit under konserten, för det var så mycket känslor när vi sjöng den på scen och stämmorna i början av låten fick mig alltid att rysa.


"When all is said and done" på vår Abba-konsert i nian, för tre år sedan (jag är den kortaste)

Här är låten. Lyssna på stämmorna i början. De fick mig att rysa varje konsert när vi sjöng det, och jag minns fortfarande hur alla stämmor gick. "When all is said and done" med ABBA.


Kommentarer
Postat av: Madde

Filmen var underbar! :) Jag älskar Abba :D

2008-07-14 @ 15:09:23
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Håller helt med dig! :D

2008-07-14 @ 17:27:39
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Ams

Åh, the nostalgi. abba-konserten, det var tider det.

2008-07-17 @ 22:53:14
Postat av: AnnG

Ams: Jaa, det var tider det! :) Om du inte sett "Mamma mia"-filmen så borde du verkligen det! Den är lika bra som själva musikalen! Helt underbar! Lovar att du kommer gilla den :)

2008-07-18 @ 00:04:12
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0