Malla - "Hur stavar man till Bibeln?"




Jag har en vän som heter Malin. Hon är den kompis jag delat hem med under längst tid av alla (om man bortser från mina föräldrar). Vi åkte nämligen till Thailand tillsammans, hon, jag och Patrik, som under resan blev hennes pojkvän (utan min vetskap). Vi bodde tillsammans i två veckor, i en lägenhet bredvid hennes farmor och farfar. De är ena riktiga lyxlirar-farföräldrar, som bor i Thailand och har det allmänt najs. De är vänner med Marcus Schenkenbergs föräldrar, och spelar brigde (tror jag det var) med dem. Jag och Patrik var imponerade över att träffa en riktig supermodells föräldrar, men Malin hade ingen aning om vem Marcus Schenkenberg var, så hon blev lite förvånad när de började prata om hur det var när de var på ett födelsedagskalas för en av Pamela Andersons barn.

Den här tjejen har jag många gånger blivit imponerad av. Visst, hon vet inte säkert hur bibeln stavas eller att ABBA är från Sverige, men det är inte så viktigt här i världen. Hon är bra på så mycket annat - en naturbegåvning i golf, hon lär sig låttexter hur snabbt som helst utan att anstränga sig, hon är bra på att fota, hon vinner ofta i brottning och massor av andra saker. Få är så duktiga på lika många saker som hon.

Något som är väldigt unikt och som jag uppskattar väldigt mycket hos Malin är hennes brist på fördomar. Hon är den person med minst fördomar av alla människor jag träffat. Hon ger alla en chans och har inte förutfattade meningar om andra. Den egenskapen skulle jag också vilja ha. När vi var i Thailand umgicks vi en hel del med thailändare, och hade inte hon varit med tror jag att det inte hade varit på det viset. Kanske för att jag är lite insnöad. Sån är inte Malla, och jag respekterar henne mycket för det.

Det var ett himla bra tag sedan Malin var singel en längre stund. Och det förstår jag, för hon är en riktigt härlig person. Glad och uppriktig, tar livet med en klackspark. Och om jag sett en rolig tecknad eller animerad film vet jag till vem jag ska vända mig. För Malin älskar sådana filmer. Hon har överhuvudtaget en väldigt bra filmsmak. Och jag glömmer aldrig när vi låg sida vid sida i Thailand och skulle sova, och helt sonika bestämde oss för att sjunga alla låtar vi kände till från "Fem myror är fler än fyra elefanter", hon och jag, när Patrik försökte sova. Fan vad kul vi hade.

Malin är underbar vän och en otroligt talangfull person, som jag gillar väldigt mycket för att hon är inte känner till det som ses som allmänbildning, men istället kan all möjlig onödig fakta man kan hitta. Jag tycker om henne för att hon är modig och stark, galen och fantasirik.  Men den största anledningen till att jag gillar henne, är ju faktiskt för att hon är Malin. Den där galna tjejen som bjuder hem fem killar hon aldrig ens träffat, och som säger "helt" innan varje adjektiv. Hon som är som piggast mitt i natten och som älskar att äta (och då gärna på natten).

Malin, du är du
, och du är det på ett sätt som gör att man inte kan annat än älska dig. Det vet du va?

Malin lyssnar på musik jämt. Hon har väldigt bred musiksmak. Och det finns en låt som jag föralltid kommer förknippa med henne. Det är den här:


I min studentmössa skrev hon: "Livet hade vart tråkigt utan dig, Love <3 // Malla"

Kommentarer
Postat av: lina

hon är bra på att bowla, sjunga singstar och spela minigolf också. fast det skulle hon aldrig erkänna!

2008-07-01 @ 15:09:02
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Madde

Malin är fin hon. :)

2008-07-01 @ 18:30:58
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Lina: Jaa, det var tänkt att de sakerna skulle vara representativa för "massor av saker" ;P



Madde: Aa, Malla-power! :D <3

2008-07-01 @ 22:44:42
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: MALIN

AW, du är för söt din underbaring. men för att rätta en sak tror jag faktigt jag skrivit rÅKIGt och inte trögt i din mössa. aw, men du är underbar anng, vet som sagt inte vad livet skulle vart utan dig <3

2008-07-03 @ 21:23:10
Postat av: AnnG

MALIN: hihi Du är! :D Okej, jag trodde också det först, men det såg ut som "trögt" :P Men jag ändrar nog på stört då tror jag! :D



Hoppas att du har det bra i myrboda (eller vad det nu hette)! <3<3<3

2008-07-03 @ 21:33:53
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0