Vad händer sedan?

Ibland händer det att jag kollar på "Extreme Home Makeover", fast då helst i slutet, när familjen kommer hem och blir så glada så glada. Och jag blir lika glad jag. Jag älskar program där man gör världen till en bättre och/eller vackrare plats. Men ändå. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på hur det blir för den där killen som fick ett rum helt uppbyggt som ett berg. Eller den lilla killen som fick ett rum inspirerat av sin älsklingsbok "The very hungry caterpillar". Vad händer när de växt upp? Då de inte vill att deras rum ska se ut som ett berg, då de inte vill sova i en säng som ser ut som en larv. Hur gör de då?

Vad jag förstår är familjerna som får vara med i programmet inte direkt rika, så jag undrar om de låter barnens rum vara som de är, så länge barnen bor hemma. För inte har de väl råd att renovera om ett helt rum? Nej, jag tror att det snarare är så att föräldrarna säger "Gillar du inte ditt rum längre? Är du inte tacksam för det fina vi fått? Du vill ha det mer vuxet säger du. Och det tycker du att vi ska ordna. Vad händer sedan då? Nästa gång du inte trivs, för att det är 'för barnsligt'? Ska vi göra om det igen då tycker du? Ska vi det, va?"

Men så kan jag ju ha fel också. Hoppas det.


   
Larvrummet

Kommentarer
Postat av: Madde

Vi är så lika ibland så det är sjukt! Jag tänker alltid på samma sak när jag ser Extreme Home Makeover. Det är klart att ungarna inte kommer vilja ha rummen sådär när de blir tonåringar, men vad kan fattiga familjen göra åt det då? Och en sak till - de bygger värsta drömhuset med en massa specialfunktioner till en fattig familj. Hur ska den fattiga familjen ha råd att underhålla huset nu, om de inte hade råd att underhålla skrutthuset de bodde i innan? Får de bidrag i flera år efter programmet, eller hur fungerar det? Hmmm...

2008-11-11 @ 01:22:09
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: lina

haha shit, jag pratade om det där senast förra veckan. om hur onödigt det är att de gör så himla extrema rum eftersom ungarna kommer att tröttna på dem inom nåt år! jag har hört att många av familjerna måste sälja sina hus för att de inte har råd att behålla dem. bra jobbat damp-ty och company!

2008-11-11 @ 11:30:47
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Newstick

HAH. tror det är första gången du och jag delar tankar ;)

2008-11-11 @ 16:33:08
Postat av: Sandra

Haha, jag såg också det där programmet och tänkte EXAKT samma sak som du! Om jag skulle vara med i Extreme home makeover skulle jag aldrig säga att jag tycker om t.ex. kaniner. Då skulle väl hela rummet vara dekorerat med luddiga kaninsvansar och jag skulle få sova i en säng uformad som en kanintoffla resten av livet ;)

2008-11-12 @ 10:58:13
URL: http://sandranlundh.blogg.se/
Postat av: Sofia

brukar också tänka på det, och verkar som många av oss gör det ser jag :O:P Jag skulle vilja se en förklaring till vad som händer sedan..

2008-11-12 @ 12:32:32
Postat av: AnnG

Maddde: Hihi, indeed my dear :) Jaa, jag undrar också allt det där, för inte kan de väl bara lämna dem där vind för våg?



lina: haha coolt. har du? where? det skulle inte förvåna mig om det var så, men lite ledsen av det blir jag allt!



Newstick: Haha ;) Första och sista gången kanske? :D



Sandra: Hahaha :D Jaa, du har en poäng där - de ska alltid överdriva så förjordat!



Sofia: Aa :P Jaa, eller hur! De borde åka dit lite senare och visa hur det gått för dem, typ som de gjort i "Rent hus"!

2008-11-12 @ 19:04:21
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Anna

haha jag har oxå undrat det, en fick ju värsta vampyrrummet och en ett sagorum med en säg formad som en blomma där en vuxen inte kan ligga alls)

2008-11-19 @ 19:21:14
URL: http://annaaskri.blogg.se/
Postat av: AnnG

Anna: Haha Ja exakt! De där har jag med sett!

2008-11-20 @ 15:56:48
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0