Komplimanger att stoppa i en ask med bomull

För ett tag sedan fick jag två urfina komplimanger under loppet av ett dygn. Och de kom som på beställning, för jag hade varit lite deppig ett tag just då.


"Jag såg boken 'Underbar och älskad av alla' i något sammanhang häromdagen, och så började jag fundera på om det verkligen finns någon som är just det. Först tänkte jag att det inte finns någon, men sedan kom jag på att det finns det ju. Du. För du är ju just det, underbar och älskad av alla." - Mamma

"Men egentligen är det ju du som är det där som du skriver att andra är i personporträtten på din blogg. Det är ju du som är snällast av alla, som lägger ner så mycket tid på att formulera fina saker om andra, utan att begära ett dugg tillbaka. Du borde ju faktiskt ägna dig själv ett inlägg, där du skriver hur fin du är." - Sofia


Jag skulle aldrig kunna skriva ett sådant inlägg som Sofia tyckte att jag skulle skriva. Det här är det närmaste jag kan komma - att skriva ner de här fina sakerna så att jag inte glömmer dem. För oj vad de värmer. Särskilt nu, när det är ett sånt tillfälle då jag verkligen skulle uppskatta ett fint annG-personporträtt eller en komplimang. Oj vad jag skulle bli rörd. Mer än nu, till och med.  

Kommentarer
Postat av: Karrow

Det är verkligen SÅ sant allt det där! :)

2008-11-17 @ 13:39:24
Postat av: Josephine

Håller helt och hållet med Karro, du är underbar babe! <3

2008-11-17 @ 13:51:57
URL: http://idungatan.blogg.se/
Postat av: AnnG

Karrow: Åh Karrow, du är alltid lika gullig och söt! <3



Josephine: Tack underbara du, du är bäst! <3

2008-11-17 @ 16:02:57
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja jag håller verkligen med :D <3

2008-11-17 @ 16:38:20
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Elin Jay

Angelica min lilla hallonpingla! Jag kan skriva ett mini-personporträtt av dig här? Angelica är en helt underbar person som alltid får alla glada, och hon är den enda person som (som Sofia sa) lägger ner tid på att skriva ner sina finurliga iakttagelser och åsikter om sina vänner som gör att vännerna känner sig mycket uppskattade! :) Angelica har ett väldigt märkligt, men återigen underbart sätt att fundera på och lägga märke till saker och ting, små saker i vardagen som vi andra missar eller tar för givet. Vissa av hennes iakttagelser (eller de flesta) får oss, hennes vänner, att skratta och vi minns länge de underbara kommentarerna. Hon är helt enkelt one of a kind - den där Angelica! Sen måste jag också tillägga att hon äter så gott, så om ni inte är sugna på mat ska ni sitta brevid Angelica. Då blir ni hungriga direkt! Summan av karde"gumman" är alltså att Angelica är en person man blir glad och mår bra av att umgås med, hon är en sån vän som alla borde ha - för då skulle världen må mycket bättre! Jag är så glad för att du är min vän AnnG! Älskar dig! <3

2008-11-17 @ 19:09:57
Postat av: Madde

Fint sagt Elin Jay! ^^

2008-11-18 @ 13:45:04
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Åh, tack söta söta du <33 Pöss på dig!



ElinJay: Åh, underbaring! Jag är helt överväldigad, du är så fin. Älskar dig <3



Madde: Ja, Elin Jay kan verkligen konsten att skriva! <3

2008-11-18 @ 23:43:24
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0