A tribute to "Grey's Anatomy"

Som alltid på onsdagar var det Grey's anatomy igår. Åh vad jag gillar den serien. Och de sista 10 minuterna igår måste jag nog lägga till i min topp tre över seriens bästa moments. Här har ni listan:

Avsnitten med bomben i säsong två. Det var det absolut första jag såg av serien, och aldrig har jag varit med om att fastna för en serie så brutalt. Detta är avsnittet, där en man har en osäkrad granat i sin mage, där doktor Bailey ska föda barn, men inte vill göra det förrän hennes man är där, där hennes man kommer till sjukhuset, så skadad att han riskerar att dö. Och mitt i alltihop så finns det en bomb på sjukhuset. En bomb som gör, att faktiskt alla på sjukhuset riskerar att dö.



Det avsnittet slutar med Meridith som säger "What did I do" om och om igen.
Avsnittet heter "It's the end of the world" och det följande heter "(as we know it)".
Kan vara de bästa två ihophängande avsnitten i en serie någonsin.



Sista avsnittet av säsong två ("Losing my religion"). Izzie har övertygat sin patient Denny, som hon har förälskat sig i, att göra en operation. Operationen går bra, och hela sjukhuset ska på bal. Innan balen vill Izzie gå till Denny, som efter operationen friat. Men när hon kommer till hans sal, så får hon en hemsk överraskning. Hon hade inte haft en tanke på vad operationen kunde ha gett för komplikationer, och allt är bara så sorgligt.  I bakgrunden hörs "Chasing cars", och det passar så bra. Den här scenen har gjort så att varje gång jag hör "Chasing cars", är det Grey's anatomy jag tänker på.
 


Så fint, så fint.


De sista minuterna av gårdagens avsnitt (och som efter lite research även visar sig vara de absolut sista minuterna av säsong 4). När jag såg Izzie trösta Alex, så kunde jag inte låta bli att tänka på när det var tvärtom. När Denny dött, och det var Alex som tröstade Izzie.                 
                                                       

Underbart.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så fint.. du tog verkligen med de finste delarna!

2008-10-16 @ 19:10:54
Postat av: lina

and that's why izzie and alex is MEANT TO BE!

2008-10-17 @ 13:26:21
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: lina

are!

2008-10-17 @ 13:29:42
Postat av: AnnG

Sofia: Babe, vad bra att du tycker det, känns skönt att nån delar min åsikt :] <3



lina: fina izzie, fina alex. finfina paret!

2008-10-18 @ 12:45:25
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0