Fran ett internetcafé i Paris

Jag är i Paris. Har varit ett tag, och kommer fortsätta vara ännu ett lite längre tag. Och jag kan börja med att meddela hur otroligt annorlunda tangentborden är. Om jag försöker skriva "Hej, hur är det med dig?" som vanligt sa ser det ut sahär: 3hej hur ùr det ,ed dig°3. Och om jag vill trycka pa punkt sa blir det : istället. Maste halla i Alt-knappen för att fa punkt. Sick.

I alla fulla fall. Jag har det bra, och jag vet att min himmel här nere ser lite vänligare ut en er gör där uppe i Norden. Men det är inte bara där Paris och Flen skiljer sig at. Inte bara i omgivningen och atmosfären. Ocksa i ljuden är de helt olika. När jag sticker ut huvudet fran var balkong "hör" jag Paris. För det verkar som om inte bara människorna pratar franska. Det är som om ocksa bilmotorerna pratar franska. Ljudet av däcken mot asfalten pratar franska. Sirenerna pratar franska. Vattnet i den stora lejonfontänen vid varat hotell pratar franska. Alla - och allt - pratar franska. Förutom mamma och jag förstas.

Vad vi har upplevt far ni höra sen. Om ni vill förstas. Annars har jag bara en sak kvar att säga: Jag saknar er.

Au revoir mes amies!



Kommentarer
Postat av: Maddu

Du är så söt AnnG, jag vill bara krama dig :) <3

2008-09-09 @ 01:12:41
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: lina

vad fint det låter :) miss you.

2008-09-09 @ 08:45:43
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Sofia

"Det är som om ocksa bilmotorerna pratar franska"... så gullig du är! Bara älskar sättet du tänker på AnnG! :)

2008-09-15 @ 12:30:58
Postat av: AnnG

Maddu: Åh, det är du som är söt min lilla Märdie <3



Lini: Pöss <3



Sofia: Haha :P Tack, du modiga modiga babe <3

2008-09-15 @ 23:21:21
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0