Frukosten hos Alex Schulman

Frukosten var det ja. Jag tog inte så mycket kort när jag var på väg dit, för då tänkte jag inte på annat än att hitta dit. Har liksom inte hängt särskilt mycket på Östermalm tidigare. Och sedan, när jag kommit dit, var jag väl lite lätt borta tror jag. Det var en riktigt fin och mysig lägenhet tyckte jag, och när jag såg hans drinkvagn, som han nämnt ganska ofta i bloggen på senaste tiden, kunde jag inte låta bli att fnissa lite.

Något som gjorde mig varm inombords var att se honom och hans flickvän Amanda tillsammans. Han var som en liten pojke kring henne, studdsig och kärleksfull. Och det förstår jag, för av det jag såg kan jag nu inte säga annat än att hon verkar vara en helt otroligt gullig person. Vi fick jättegoda frallor, väldigt god hallonjuice och yoghurt, och satt och pratade om bloggning och twitter. Han berättade lite om sin bok, och läste sedan ett stycke ur den.

Han berättade sin belöning/straff-metod han använde sig av när han skrev boken, hur han pressade sig själv att skriva 2 000 tecken om dagen med sagda metod, hur han jobbade dagarna i ända för att fly sorgen när hans pappa dött och vilken terapi det var för honom det varit att skriva boken. Han var äkta, bjöd på sig själv och fick mig bara att gilla honom ännu mer än jag förut gjort.


Innan vi gick hem såg han till att låta signera allas exemplar av hans nya bok, som alla uppskattande tog emot.

Bara en kille gav önskemål om vad Alex skulle skriva i boken, och det var: "Andrea, gör slut med tönten Jocke! Kramar Alex". Det verkade som om killen med önskemålet är Jocke och att Andrea är hans flickvän. Jag gillar't!

Vet inte vad jag ska skriva här. Känns som om det kommer vara töntigt vad jag än skriver. Så vi skippar det, va?

Den fina boken, som jag ska börja läsa så fort jag läst ut den bok jag läser nu!

Den fina hälsningen. Speciellt det där med den glansig panna gillar jag.

Jaha hörrni. Så var den frukosten. Och ni förstår säkert att jag tyckte att den bara var bra på alla sätt och vis. Och i den andan fortsatte förmiddagen. Jag och gulliga Michaela, som också varit på frukosten, tog en promenad för att ta en fika, då det var ett tag kvar tills tåget gick. Solen sken och fåglarna kvittrade, och allt var bara fint. När jag senare kom till jobbet avslöjades det var jag egentligen varit, att jag inte alls varit hos tandläkaren, och det skildrade Emmie rätt bra i sin blogg.


Ska jag vara helt ärlig kan jag inte riktigt förstå det här.
Att jag gjort det på riktigt. Men det har jag tydligen.

Kommentarer
Postat av: Märdie

Haha, ojojoj. Du fick träffa din idol! Önskar Orlando eller de där fyra pojkarna jag gillar kunde ha en såndär ni-får-gärna-komma-hit-och-hänga-frukost. ^^

2009-04-12 @ 13:44:20
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Märdie: Hihi Ja, jag kan inte riktigt förstå det :P Ja, det önskar jag med, tusan vad du skulle bli glad då! :)

2009-04-12 @ 17:14:50
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: michaela

gillar din blogg trots att du bara skrivit 2 inlägg sen jag träffade dig (PIK!)

2009-04-13 @ 22:19:44
URL: http://notthatglamorous.blogg.se/
Postat av: Ida

Dina föräldrar kanske var överens om vårdnaden? När det gäller en tvist där man inte är överens tror jag att mamman OFTA ligger bäst till hos rätten.

2009-04-14 @ 18:58:42
URL: http://idakarolin.blogg.se/
Postat av: AnnG

michaela: Haha förlåt michaela! Söt du är :)

2009-04-14 @ 20:26:08
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Elin

haha, det var en väldigt målande beskrivning av dig Angelica! Som ett yrväder med prickig klänning och glansig panna! Det är du på pricken! :D

2009-04-15 @ 17:37:45
Postat av: AnnG

Elin: Haha! Eller hur! ;D

2009-04-15 @ 19:41:03
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0