Fran en kyrka i Gatton

Nu har jag varit i Gatton i lite mer an en vecka, och an sa lange tycker jag att det ar ratt najs. Det ar en smastad, men den har allt man behover. Jag hade en san himla tur nar jag kom dit, for jag fick jobb nastan pa direkten, innan jag ens han borja leta!

Ni vet hur jag tjatar om att allt hander av en mening, aven det som vi tror ar daligt fran forsta borjan? Detta var ett bevis pa det. Jag borjade namligen min forsta morgon i Gatton med att leta upp det viktigaste - var man kan kopa mat, och var man kan ta sig ut pa internet, vilket lag ungefar 15-20 minuter fran dar jag bor. Inget av det var svart att hitta (men att internet var dubbelt sa dyrt har som i Sydney var quite a surprise!), sa jag tog tillvara pa de bada stallena nar jag anda var dar. Jag kopte alltsa mat for nagra dagar, och gick sedan till ett internetcafe. Men, nar jag kommer hem upptacker jag att en av mina matkassar fattas. Sa jag gar tillbaka till stallena jag varit, men hittar ingenting. Borta! Jag gar hem, inte sadar jatteglad, men gar iallafall till receptionen for att betala for min vecka. Och da. Just precis da rakar en contractor vara dar, och han sager att han letar efter arbetare. Receptionisten pekar pa mig, sager att jag letar efter arbete, och sa ar jag anstalld!

Jag har jobbat med att ta bort jordkocker (heter det sa?) fran skordetroskan nar den tar upp potatis. Det ar hart arbete, men bra betalt. Fast i mandags, da var jag hur nara som helst att bara skippa allt. Vi jobbade i 12 timmar, och det var nara 40 grader varmt. Jag funderade seriost pa att bara saga upp mig och ta forsta basta plan hem till Sverige, jag har aldrig varit med om en sadan fysiskt pafrestande dag. Aven om jag ville kunde jag inte rora en muskel nar jag val lagt mig i sangen. Nar jag kom hem var Ulrika och Jennie sota dock, de sa att jag sag ut som en aborigin vs. pepparkaka av all lort. De borjade gapflabba sa fort de sag mig. Sota. Jag ar riktigt glad att de ar har!

De kom i fredags, och vi fick en egen liten cabin som ar riktigt mysig. De kanner jag ju bast av alla har i Australien, da det var de jag umgicks med mina tva veckor i Sydney, sa det kanns tryggt att ha dem har. Nu funderar vi pa att kanske aka till Surfers Paradise till nyar nagra dagar, det kan nog bli kul isafall.

Vad har jag att saga om Gatton da? Det ar en mysig stad, som har allt man behover, det enda som saknas ar nog havet. Man kan leva hur billigt som helst har, och tjana riktigt bra med pengar. Sa det ar lite som Australiens Norge kan man saga, bara det att man kan leva billigt har, vilket man inte gor i Norge. Forutom det sa ar det otroligt varmt hela tiden. Minst 35 grader, ofta narmare 40. Da ar det tur att vi har pool dar vi bor. Vi bor i princip i den! Tankte stanna har iallafall en manad till, och samla ihop pengar till det jag vill gora nasta ar.

For jag ska stanna kvar. I natt dromde jag namnligen att jag kom hem, och i drommen kandes det som om jag svikit mig sjalv. Jag var verkligen nara pa att bara ge upp i mandags, men nu kanns det battre. Jag ska klara det har! Aven fast det ar hart jobb, aven fast jag saknar er som jag gor. What doesn't kill you makes you stronger, eller hur sager man?


Den enda musiken vi kan lyssna pa hogt i var cabin ar den som ar pa min mobil. Man kan tycka att det ar lite synd att de bara bestar av 18 stycken, varav 17 lades in i mobilen for ett ar sedan. Det finns tva latar som Ulrika och Jennie vill lyssna pa overlagset mer an de andra.

Dessa tva:








Nu har ni haft tva advents, om 10 dagar fyller mamma och pappa ar, och imorgon ar det tva veckor kvar till julafton. Allt detta kanns surrealistiskt. Jag hoppas att ni har det bra dar hemma. Jag tanker mycket pa er och pratar om er varje dag. Jag ar sa glad att ni finns ska ni veta. Och ibland kan jag inte lata bli att tanka pa hur det skulle vara att fira jul med er. Fast som tur ar har jag finingar har Down Under som haller mig pa bra humor. Vem vet, kanske aker vi till IKEA for lite svensk shopping? Hihi.


Kommentarer
Postat av: lini

ååh jag skulle kunna tänka mig att byta med dig ett tag, helt klart! låter så himla perfekt. fast jag saknar dig. det känns konstigt med en vardag utan sin terra. men du verkar i alla fall ha det hur bra som helst och jag unnar dig varenda sekund! PUSS

2009-12-09 @ 13:48:43
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: farmor

Hej Angelica!



Duktigt att Du inte gav upp. Du kommer att klara av allt Du har föresatt Dig att klara av.

Tänk på vårt gråa november med regn, regn. OIngen julstämning alls.Kramar.



2009-12-09 @ 15:32:32
Postat av: Elin

Klart du inte ger upp AnnG! :) Det skulle jag aldrig tro om dig! :D Du är en fighter! Älskar dig och saknar dig babe! Ta hand om dig där borta så att inte jordkockerna tar dig! :P Puuuuuuuss! <3

2009-12-10 @ 11:00:38
URL: http://byelin.blogspot.com
Postat av: Madeleine

God Jul älskade, saknade vän <3 Du har det så bra och jag är så himla glad för din skull. Puss!

2009-12-22 @ 21:29:09
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: josephine

God jul darling! Du verkar ha det prima där nere, det är bra :) saknar dig massor, speciellt i lördags på backyard babies! Kämpa på, vi finns alltid kvar när du kommer hem <3

2009-12-26 @ 01:27:53
URL: http://idungatan.blogg.se/
Postat av: Milli

AnnG, jag vill ha en uppdatering! :) Saknar dig!

2009-12-27 @ 11:19:35
Postat av: Elin

AnnG, nu börjar jag bli orolig! :S Du måste uppdatera snart!

2010-01-04 @ 21:08:31
URL: http://byelin.blogspot.com
Postat av: AnnG

lini: vad du ar sot finaste du. det ar konstigt att inte ha sin patte around ocksa kan jag saga dig. allt ar valdigt bra har, men jag saknar dig. very much so! PUSS <3



farmor: Tack sa jattemycket farmor! Det kanns bra att ha sa fint stod :) Kramar!



Elin: Haha! :D Oh, Jay, gud vad jag saknar dig! du ar sa rolig och sot och fin! jag alskar och saknar dig babe! Pusspuss! <3



PS. oroa dig inte, jordkockerna har annu inte atit upp mig! ska uppdatera sa fort jag kan! :)



Madeleine: God jul Mardiemard, och gott nytt ar! Du maste ju vara finast i varlden <3 Jag saknar dig sa mycket! PUSS



josephine: God jul dearing! Oh, du vet precis vad jag behover hora :) jag ar sa glad att jag har er. Tack for att du finns! <3 Saknar dig massvis darling!



Milli: Det ska jag ordna sa snart som mojligt! :)Saknar dig med Vanilli!

2010-01-07 @ 04:58:40
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0