Tänk va!

Idag, efter jobbet, fick jag höra Ulf Lundells stämma ljuda över Fristadstorget. Åh, tänkte jag, ska han aldrig sluta skråla och skandera låtarna, när hade han tänkt börja sjunga dem istället? Fast whiskeyrösten, den är väl okej. Om han bara kunde sjunga istället för att liksom prata i en melodi. Då skulle det bli bra. Så tänkte jag.

Så kom jag närmare. Och såg att källan till whiskeyrösten var en avdankad alkis, som skrålade en påhittad låt till sina medkompanjoner. Vilket ju nu i efterhand kan låta rätt logiskt om man säger det så. Inte heller när jag visste att det inte var Uffe som satt där sjöng, kunde jag släppa hur slående lika röster de där vitt skilda männen hade.

Tänk va. Alkisen lät precis som Ulf Lundell!  Det måste väl per automation betyda att Ulf Lundell låter som en avdankad alkis?


Det låter rimligt det, det tycker jag. Men det är ju om ni frågar mig.

Kommentarer
Postat av: Märdie

Ulf Lundell ÄR en avdankad alkis. Kan vara därför han låter som en, samt varför en avdankad alkis låter som honom. ;D

2009-03-26 @ 02:28:22
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Hahaha True! ^^ Saknar dig!!

2009-03-26 @ 08:30:44
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0