Nu, fyra månader senare, fattar jag.

De flesta av er kommer säkert ihåg när ett plan störtade i Hudsonfloden i New York efter att två motorer slutat fungera. Ni vet det där planet i vilken samtliga passagerare överlevde? När hela New York stannade upp för att hjälpa till? Det var i mitten på januari det hände, men inte förrän nu, fyra månader senare, inser jag vilken hjälte piloten var. Jag insåg liksom inte. Men det gör jag nu. Och det måste jag säga, är på grund av det här klippet, där de simulerat flygplanets korta färd från flygplatsen ner i floden. Ljudet är det som spelades in från cockpit och signaltornet när det hände. Och jag kan inte låta bli att imponeras av deras jobb. Och piloten sedan! Han, och det medföljande planet, störtar mot vad man tror är en säker undergång, men grips han av panik? Inte en tillstymmelse! Vilken otroligt cool man.

Kolla på det här! Förstod du inte förut, så kommer du garanterat göra det nu.



Kommentarer
Postat av: anna

ja shit altså. fan vad läskigt tur att de inte hann så långt innan motorerna dog .

2009-05-21 @ 18:29:52
Postat av: Madde

Jag kan inte låta bli att tycka att han är rolig, piloten. Han låter litegrann som den där snubben som presenterar filmtrailers. Typ "One man, one mission. One can of beer." ;P Haha.. Men men, jag fattar inte hur man kan behålla lugnet sådär. Grymt imponerande!

2009-05-21 @ 21:41:14
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

anna: ellerhur!! att de liksom kunde landa i hudsonfloden överhuvudtaget! :)



Madde: Hahaha, ja det gör han ja! Han har den där mörka rösten liksom! Ja, han är så himla cool! :)

2009-05-22 @ 14:00:20
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0