Twilight!

Jag upptäckte just en grej. Och det är att jag nu kan räkna in mig i den stora andel grupp i världen som kallar sig Twilight-fans. Det krävdes en och en fjärdedels bok ungefär. Om det är mycket eller lite vet jag inte, men så är det iallafall. När jag först såg filmen, innan jag läst någon av böckerna, tyckte jag att den var bra, men inte mer än så. Nu tycker jag att den är mer än så.

Det här märkte jag efter att ha spenderat hela min gårdagseftermiddag till att titta på en massa klipp om "Twilight" på youtube. Och ju mer jag kollade, ju mer förtjust blev jag i skådespelarna. Ju mer klipp jag såg, desto mer förstod jag fansens fascination av Robert Pattinson. Och ska jag vara helt ärlig är jag riktigt förvånad. Inte för att jag tycker att det inte finns någon anledning att tycka mycket om dem. För det vet jag att det finns. Utan snarare för att jag, när jag läste första boken "Om jag kunde drömma", inte fastnade lika mycket som vet att jag kan göra när jag läser en riktigt bra bok. Men det ändrades rätt snabbt. För nu, en fjärdedel in i andra boken "När jag hör din röst", är jag fast. Riktigt fast.

Under mina timmar på youtube hittade jag ett särskilt klipp som jag gillar mer än andra. Here it is.



"And then it turns into hell, like all kisses do"


Något säger mig att det här bara är början. Att jag nog bara kommit i första stadiet av min Twilight-obsession. Att det kommer bli mycket värre. Eller bättre, beroende på hur man ser det såklart. Och eftersom jag vet att flera av er är Twilight-experter var min första impuls att fråga er om jag har rätt, ifall man blir mer och mer besatt ju mer man läser och så. Så att jag vet vad jag har att vänta. Och anledningen till att jag inte sätter något frågetecken eller så här är för att ni inte ska känna er tvungna att svara. För även fast jag vill veta, så kanske inte ni har någon lust att svara liksom.

Kommentarer
Postat av: anna

hahah :P! kanske jag ska ta och läsa första boken iaf :P så bäst för dig att den är bra ;)

2009-05-11 @ 10:16:58
Postat av: AnnG

anna: Haha "bäst för dig"! :P aa, om du läser ettan OCH tvåan, då kan jag lova att det är bra ;P jag fastnade ju inte ordentligt förrän i tvåan ju ;D och så ska du se filmen när du läst ettan! :D

2009-05-11 @ 12:08:10
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Frida

Helt klart! Man blir bara mer och mer beroende... men sen, när man har läst sista. Då släpper det lite. Sen inser man att filmerna kommer snart :P och då kan man inte vänta XD

2009-05-11 @ 19:13:19
URL: http://fledenvik.blogg.se/
Postat av: Frida

Förresten... läs böckerna på engelska också... det är en helt annan känsla att göra det!

2009-05-11 @ 19:14:30
URL: http://fledenvik.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nu förstår jag vilket klipp du menade! Det här har jag kollat på mycket i min värsta period! :P

2009-05-11 @ 21:43:57
Postat av: AnnG

Frida: Åh, jag vill inte att det ska ta slut! :P Åh, är det? Ja, jag läser lite på Midnight Sun nu, och det är ju på engelska! Det känns nästan bättre att läsa det på originalspråket känner jag! Det är ju som du säger en helt annan känsla att göra det! fast det kanske är bäst att läsa dem efter de svenska, så att man förstår precis vad som händer? :)



Sofia: Hans skratt är ju..! Men jag måste visa dig det där när han säger att han är gay också ;P

2009-05-12 @ 10:26:43
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Märdie

Jag håller med Frida, både när det gäller att man bör läsa böckerna på engelska och att "beroendet" avtar när man har läst klart alla böckerna. Håller på att läsa om dem nu, så vem vet, det kanske blir ännu värre för mig denna gång?

2009-05-12 @ 23:09:30
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Sara

Det kommer bli värre och värre, tills dess att du är klar. Sen kommer filmerna och rör till i grytan och då börjar det hela igen. Så förbered dig på en lååång resa :)

2009-05-14 @ 11:12:19
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: AnnG

Märdie: Kan tänka mig det! Då kan jag tänka mig att Stephanie Meyer avslutar sista boken rätt bra? :) Ja, det verkar som om man aldrig riktigt vet när det gäller Twilight! Schpännande :D



Sara: Haha, o herre! Shit, man kanske kommer vilja läsa igenom alla varje gång man sett en till av filmerna? Låter inte helt otroligt! Men det är det absolut värt! ;D

2009-05-14 @ 20:25:49
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0