"What's crackin' in your neck of the wood?"

Nar nagon fragar dig det, sa ska du antingen svara "Not much" eller "Heaps of shit", beroende pa vad svaret ar. De gillar att anvanda ordet "heaps" har. Och sa har jag lart mig ett surfarord, namligen "frophin'"! Det betyder i princip awesome, och ar ett harligt ord!

Sa sammanfattning av de senaste en och en halv veckorna:

o New Moon var sa jakla bra!

o Port Stephens var helt underbart! Hostelet vi bodde pa var som i en djungel, med pool, en massa mysiga fagelljud, utomhuskok och en hund som hette Bo. Fantastiskt! Vi akte parasailing, akte pa dolphin watch, at en jattegod buffe och provade sandboarding. Fast jag akte bara en gang, for sanden var som glodande kol! Det var 36 grader i skuggan, och ca 40 i solen, sa sanden var inte min van den har dagen. Det var daremot Bo, hunden. Och Jennie saklart, hihi. Vi avslutade var sista kvall i PS med "Bridget Jones", kakor och tva tyska tjejer. Mys!







o
SurfCamp var roligt, men svart! Jag stod upp flera ganger, men det var forst under tredje dagen! Vi surfade totalt 16 timmar under vara fyra dagar pa campet, sa det blev ganska mycket. Men det var en massa trevliga och roliga manniskor dar, och jag har hort och sett massor av saker jag aldrig kommer glomma. Och instruktorerna var riktigt coola. Sarskilt en av dem var en sandar manniska man bara traffar en gang i sitt liv. Han var en sandar manniska som man inte kan lata bli att gilla, och som far en att ma bra bara av att vara i narheten. Shayne heter han. Det var han som larde mig de dar australienska orden! Jag hade inte honom som egen instruktor dock, jag hade en som heter Ellen och en som kallades for Janoh. I efterhand har jag fatt reda pa att Janoh ar en Calvin Klein-modell. Vilket var ganska kul. Jag forsokte googla honom, men hittade honom inte. Men om ni hittar nagon Calvin Klein-modell som heter Jonathan och ser ut som en ung David Hasselhoff, sa ar det han!






o
Byron Bay. Kul stalle, men ganska overskattat. Och valdigt litet. Till och med mindre an Flen tror jag!

o Nimbin. Vi var pa en liten tur till denna helhippiega stad. Det luktade marijuana overallt, och de flesta butiker salde hash. Det kandes valdigt surrealistiskt alltihop. Under turen akte vi ocksa till ett vattenfall och en marknad, vilket var riktigt mysigt! Pa marknaden kunde jag inte lata bli att tanka pa att mamma skulle fullkomligt alska den, jag hittade massa saker jag ville kopa till henne! Och pa bussen kunde jag inte lata bli att tanka pa pappa, for da spelade de Bob Marley.


En annan grej med Byron ar att det typ inte finns nagonstans att bo. Jag fick inte tag pa nagot hostel, sa jag fick smygsova hos nagra kompisar fran SurfCamp pa deras hostel. Traffar sa mycket gulligt folk har nere sa det ar inte sant! Och idag tar jag bussen till forst Brisbane, och sen Gatton, for att forhoppningsvis jobba pa en farm. Sa jag vet inte hur snart jag kan ge er nagon uppdatering igen, men forhoppningsvis ar det inte saa svart att hitta internet dar. Jag laddar upp lite bilder pa Facebook sa att ni far se lite mer! Hoppas ni har det bra dar hemma, jag tanker pa er och saknar er varje dag!


Kommentarer
Postat av: patte

herregud, verkar helt lovely! <3

2009-11-30 @ 12:58:52
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: farmor

Hej Lickan!!!



Kul att se Dina bilder och läsa om Dina upplevelser.

Hoppas allt fortsätter i samma anda!

Sköt om Dig. Kram

2009-11-30 @ 14:26:56
Postat av: Camilla

Du ser ut att ha det jättebra! :) Saknar daj!

2009-11-30 @ 22:55:02
Postat av: Madeleine

Vilket underbart liv du har! Surfa, det vill jag också göra. :) <3

2009-12-02 @ 02:07:51
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Elin

Det verkar helt underbart AnnG! Men du har varit borta ett bra tag nu! Snart får du komma hem! Saknar dig! <3

2009-12-02 @ 19:16:35
URL: http://byelin.blogspot.com
Postat av: Sofia

Det ser så nice ut! Nu vill jag ha en uppdatering babe! By the way. Saknar dig <3 :)

2009-12-03 @ 13:41:53
Postat av: AnnG

patte: <3! Jag saknar dig Lini! Jag pratar om dig varje dag :P



farmor: Hej farmor! :D Tack sa mycket, det hoppas jag med :) Det ska jag, och detsamma! KRAM!



Camilla: Hihi :] Varje gang jag vill bli glad kollar jag pa din hejdahalsning eller din infor-p&l-guide! Sa du kan tro att jag saknar daj med Milli! <3



Madeleine: Vad sot du ar :) Jag vet att du skulle aga pa att surfa! :) <3



Elin: Oh, Jay, jag saknar dig med!! <33



Sofia: Jag saknar dig med Sofia, det vet du fining! <3

2009-12-10 @ 08:56:13
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0