Saker jag lärt mig den här veckan

  • Man blir valdigt trott om man inte sover sa mycket mer an en timme natten innan en flygresa.
  • Bade mamma och pappa tycker att det basta sattet att bota resfeber pa ar genom att dricka nagot alkoholhaltigt.
  • Min farmor kan skriva valdigt fina lappar.
  • Jag blir gratfardig nar jag ser att de jag alskar alskar mig lika mycket som jag alskar dem.
  • De visar bra filmer som den senaste Harry Potter-filmen pa Thai Air.
  • Om man satter sig pa sladden till Thai Airs horlurar nar de ar inkopplade sa gar de sonder.
  • Det ar valdigt manga indier pa Bangkoks flygplats. Och de glor. Och posar. De manliga indierna alltsa. Nagra kvinnliga sag jag knappt.
  • Det ar kul att se en indisk fyrtioarig man sta och puta med rumpan, med en diskret hand pa hoften sa att han framhaver rumpan samtidigt som han genom att dra upp byxorna blottar vristen.
  • Om du vill ha egen tv-skarm och flera olika val mellan tv-serier, filmer och spel sa ska du aka med Thai Air.
  • Att ta sig fran flygplanet och ut ur Sydneys flygplats var ungefar 10 ganger lattare an jag forestallt mig.
  • Ibland kan det vara 30 grader varmt har pa kvallen.
  • Det ar valdigt latt att fa nya kontakter. For alla ar hur snalla som helst.
  • Om man tycker om att traffa manga olika sorters manniskor ska man bo pa hostel. Med flerbaddsrum.
  • Att hora Agnes Carlssons "Release me" i Australien kan fa mig genuint lycklig under en ganska lang stund. Darfor ar det underbart att den spelas sa pass ofta som den gor.
  • Forvanansvart manga fran andra lander kan man diskutera Astrid Lindgren med.
  • The Twilight Saga forenar manniskor. Borja prata om Twilight med nagon tjej och ni blir vanner direkt.
  • Nar man setat och lyssnat i 3 timmar pa saker man ska och kan gora i Australien ar man i slutandan valdigt trott.
  • En av surfarinstruktorerna pa Surf Camp ser ut som Jeremy Sumpter i "Peter Pan".
  • Om det ar meningen att du ska lara kanna vissa manniskor, sa blir det ganska uppenbart. Har sker sammantraffanden hela tiden. Exempel: Jag larde kanna en Louise fran England da hon var tvungen att vanta ut ett regn. Nagra timmar efter att vi sagt hejda traffades vi igen, da vi skulle kopa varsin mobilladdare. Genom Louise har jag nu traffat massor med manniskor. Bland annat tva svenskar som heter Erik och Anna. Och vet ni vad? Den Anna ar en av Annorna jag skrev med innan jag akte till Australien. Dom om var forvaning nar vi upptacker att det ar var en gammal mailkompis som sitter i hostelets tv-rum!
  • Man gar valdigt valdigt mycket i Sydney. Vart man an ska, gar man. Aven fast det rakar vara valdigt langt dit.
  • I Sydney sitter annonser pa stolparna vid overgangsstallen. Riktigt smart, for folk laser oftast dar nar de vantar pa att ga over. Valdigt praktiskt.
  • Vissa annonser kan man inte lata bli att undra bakgrunden till. Som en annons om att man kan ta "French kiss"-lektioner till exempel.
  • Darling Harbour ar vackert. Och det tar lang tid att ga runt det.
  • Opera-huset ar stort. Och fint. Och passar utmarkt att posa med.
  • Botanic Gardens passar utmarkt till brollops-ceremoni-plats.
  • Hyde Park ar sadar lummigt och fint att det kanns som om man ar pa nagot fint stalle i Sverige nar man ar dar.
  • De kor midnattsvisningen av "Twilight" och "New moon" har ocksa.
  • The Rock ar ett valdigt mysigt stalle. Ungefar som vid hamnen i Nykoping.
  • Man kan festa valdigt lange har. Flera stallen stanger sju pa morgonen.
  • Det absolut godaste vinet jag smakat heter numera "Belle".
  • Det ar ganska stor skillnad pa Oxford Street har och det i London. For har ar Oxford Street gatan dar gays och dragqueens hanger.
  • Man far ont i fotterna av att bo i Sydney.
  • Man kan dricka kranvattnet. Men det smakar lite mer salt an jag ar van vid. Eller nan annan mineral, jag vet inte vilken.
  • Det verkar bara finnas ett tryck i vattnet har i Australien, bade i handfat och duschar. Kanske ar det for att de inte har sa mycket vatten.
  • Om man rakar skara sitt pekfinger pa ett rakblad sa forsar det blod ganska lange.
  • De har gratisbussar i Sydney.
  • Rugby har ar inte som rugby ar i vast. For har har de inte mer skydd an en fotbollsspelare. Lite skillnad fran den amerikanska dar de springer runt med hur mycket skydd som helst.
  • Hemma skriver vi ju 3 % fett pa varor. Har skriver de 97% fat free.
  • Det ar ratt sa billigt med internet har i Sydney. 3 AUD/h. Vilket ar ungefar 19 spann. Helt okej!
  • Men jag kan aldrig lara mig att man trycker pa Shift och inte Alt nar man ska gora @.
  • Pa vissa internetcafeer kan jag inte kommentera saker pa Facebook, hur mycket jag an skulle vilja.
  • Bloglovin' forsummas ganska mycket av mig nar jag ar har nere. Vilket inte gor mig nagot, eftersom det skulle kunna tyda pa att jag faktiskt har ett liv nu.  
  • Det tog kortare tid an jag trodde att borja sakna alla dar hemma. For trots att jag har det bra har, sa kanns det i hjartat nar jag tanker pa er. Hur fina ni ar, och hur glad jag ar att jag har er.

Kommentarer
Postat av: lini

fatta vad mycket du kommer att ha lärt dig efter fem månader!! <3

2009-11-08 @ 10:02:34
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken härlig lista! :) och tror inte att det finns ett bättre flygbolag än thai air att flyga så långt med faktiskt. Har ju aldrig gjort det, men har hört! :) Pöss

2009-11-08 @ 12:35:44
Postat av: Madeleine

Så härligt det låter, dear aussie! <3

2009-11-08 @ 15:36:09
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: ElinJay

Jag älskar dig AnnG! Du beskriver allt så sött! Jag vill bara åka till dig med en gång! Hoppas du har det supersuperbra hela tiden! :D

2009-11-08 @ 16:57:36
Postat av: farmor

Toppen Angelica - Du förtjänar verkligen att ha det jättebra!!

Vi saknade Dig i dag vid Fars-dagsmiddagen.

Hälsningar från Hia, Tobbe och Julia och naturligtvis kramar från farfar och farmor.

2009-11-08 @ 18:08:01
Postat av: Malla

Det låter som om du kommer ha en helt underbar tid därborta, och jag är lite avis och jag saknar dig som bara den! <3

2009-11-08 @ 21:20:55
Postat av: brevet från linan

AnnG, kom hem för vi längtar efter dig

Kom innan vintern är slut, lilla terra

Åskan har gått, och om kvällen blir det mörkt

Stjärnorna syns nu på himlen igen



Allt jag vill ha är ett samtal med min vän

Ingenting annat det kostar för mycket

På våran tomt är det nu så mycket löv

Och fullt med frost när jag vaknar varje dag



Sjön är så kall och vi badar inte alls

och jag fryser hela dagarna

för nu är det vinter här



Vi har så fint, nu i vårat lilla hem

Och en liten hund har vi också här

En som vi kan pussa på



Detta har jag

Skrivit nästan bara själv

Och jag skall till skolan imorgon

AnnG, kom hem, jag vet nån som saknar dig

Nu slutar brevet från din patient

2009-11-09 @ 09:52:10
Postat av: AnnG

lini: Hihi!! :D <3



: Hihi tack :D Ja, det rekommenderas verkligen! Skriv garna vem det ar ifran nasta gang sa att jag vet vem jag ska svara! :D



Madeleine: Hihi jaa, det ar valdigt fint :] POUSS! <3



ElinJay: Oh, vad du ar fin!! Jay, jag alskar dig med! Du ska bara veta hur glad jag var over varldens finaste sms som jag fick av en tjej som heter Elin nar jag akte till flygplatsen! <3 Kom hit, min van!! <3



farmor: Tack farmor :D Jag saknade er med :) Hoppas ni har det bra och att du kryar pa dig! Kram!



Malla: Oh, jag saknar dig med! Jag onskar du var har! Kameran ar jattebra, jag tar hand om den som mitt eget barn :] Tanker pa dig varje gang jag haller i den och blir glad over att jag har dig :) PUSS! <3



brevet fran linan: Men Lina, vad du ar underbar! Jag sitter har och flinar och ar tarogd och jag vet inte allt. Du gjorde en lat, till MIG! Jag saknar dig massor finaste du! Pusspusspuss!

2009-11-10 @ 10:42:25
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh, gu så mkt du lärt dig redan! Du lär ha lärt dig ännumera vid detta laget. Man blir ju lite avis men ändå så låter det helt rätt att du har det så bra för det är du värd! <3

2009-11-14 @ 09:37:34
Postat av: AnnG

Sofia: Hihi jaa lite :] Oh darling, du ar sa fin! Jag saknar dig! <3

2009-11-16 @ 06:10:40
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0