Mina grannbarn säkrar framtiden i trafiken, så att ni vet.

Jag har så jäkla söta grannbarn. De har alltid något att säga eller fråga när man går förbi, och de är alltid gulliga och ger komplimanger. Därför känner jag på mig att vi går en fin framtid till mötes. Eftersom barnen ju är vår framtid.

Nu när körkort och sådant är väldigt aktuellt för mig har jag börjat märka av de så kallade "idioterna" i trafiken, och vad som får andra att kalla dem det. Jag känner på mig att mina grannbarn inte kommer vara några av dessa. För kolla vad de har gjort på gatan som är utanför vårt radhus!


Här ser vi ungefär en femtedel av vad de har ritat upp på gatan. Som ni ser har de tänkt på både mittlinjer och rondeller! Nu brukar det ju vara i korsningar och inte på raka landsvägar rondeller dyker upp, men jag kan ändå se deras poäng. För det kan ju alltid vara rätt så kul att stanna för att köra en liten svängom i en rondell innan man kör vidare, oavsett om det behövs eller inte.

Ser ni? De ha varit smarta nog att tänka på att det är bäst att man bara kör åt ett håll i en rondell. För vad händer annars? Just det, man krockar!

 

Här och var har de ritat upp fina trafikljus. För det ser ni va, att de är fina? De finns lite här och var ungefär var tredje meter på den här gatan, och jag skulle nog ljuga om jag sa att jag visste vilken funktion de har just här. Inga korsningar i närheten här heller nämligen. Kanske dekoration? Eller varför inte ställen där man får stanna och ta pauser, som i vissa sällskapsspel med tärning ni vet. "Du väljer att gå till frisören, och får en såndär jobbig jävel som aldrig slutar prata. Du kommer inte ur frisörstolen, och blir tvungen att stå över ett kast". Ni fattar?

 

Till och med övergångsställen har de tänkt på! Och ser ni vad jag ser? De har trafikljus där! På en typ av korsning! Right on the spot people! Fast jag undrar lite vad som hänt där mellan översta och näst översta rutan. Hoppas det inte är någon som blivit påkörd. Och är det det så är det säkert av ett sånt där rattfyllesvin. Det måste det vara. För såna människor kan man aldrig lita på. Har det skett en olycka så kan man ju ge sig fan på att det är ett rattfyllo, inte sant!

Och som i alla välutvecklade samhällen har vi även några parkeringsplatser på väl valda ställen. Mycket praktiskt när man inte vill ha stopp på vägen. Är dock en aning osäker på om deras sparkbilar eller vad man ska kalla dem, får plats. Visst, på den rutan längst till höger kanske det får plats nån liten bil, men de andra ser ju lite smalare ut. Men vad vet jag, kanske är det en parkeringsplats för människor? Kanske ska man ställa människorna på rad? Ja, så kan det ju vara. Vilket ju är rätt smart, om man liksom inte vet vad man ska göra med sin människa när man måste shoppa och så. Man vill ju inte gärna släpa med den in i affären menar jag.

Om man räknar lite på det, är det inte helt otroligt att jag själv har barn när de här släpps ut i trafiken. Det känns rätt bra faktiskt. För när de vet vikten av en enkelriktad rondell när de är sex år, vad vet de då inte om 10 år, när de är 16 och får börja övningsköra?


Precis. Det här blir nog bra ska ni se!


Kommentarer
Postat av: lina

hahaha jag älskar dig och de där barnen!

2009-09-30 @ 14:27:06
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Märdie

jag tänkte skriva precis det lina skrev.

2009-09-30 @ 15:49:47
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Christina

Svar:

Hejhej!

Jag hade missat det,tack :)

2009-10-01 @ 13:46:43
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se
Postat av: AnnG

lina: haha jag älskar dem jag med! fast, aj löv jo mår! ;D



Märdie: <3! :D

2009-10-04 @ 20:10:42
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Bellz

O vad det är kul att rita med sånna väg kritor det gjorde jag också när jag var mindre :)



Sv: Jag tänkte väll ändå det, nästan tur att hon inte var seriöst.

Annars hade man blivit lite orolig men vi fick i alla fall ett gott skratt :D

Hoppas du har en bra kväll, Bellz

2009-10-11 @ 21:45:33
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se
Postat av: AnnG

Bellz: Haha ellerhur ;D

2009-10-14 @ 18:04:30
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Bellz

SV: Ja det skulle det kunna vara, tältescenen har ju både heartbreak och snö :D

Bra tänkt, kram Bellz

2009-10-14 @ 19:33:58
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0