"Du sa att det luktar gott. Men HUR gott? - "Örn-gott!"



Om en vecka är Jennie i samma land som mig igen. Jag minns hur tryggt jag tyckte det var att veta det där borta i Australien. Att om något händer, så fanns hon där. Hon är den förutom min familj jag bott allra mest med i hela mitt liv, så vi känner varandra väldigt väl, hon och jag. Jag är så väldigt glad att hon finns i mitt liv. Hur fint och roligt Australien var med henne vid min sida. Att veta, att om vi såg en liquorstore skulle hon troligtvis gå in där och köpa sig a little somethin' somethin'. Att veta att om vi åker en karusell, så kommer hon glömma att det finns 16 andra att prova, och bara vilja åka den om och om igen. Att veta att om jag börjar sjunga på något, så finns hon alltid där och sjunger med. Sådana saker.

Men mest av allt - att veta att oavsett hur jag mådde och var, så fanns hon där, och gjorde situationen lättare, vilken situation det än var. Så ovillkorligt generös och solstrålande. Så lätt att prata med om allt i hela världen.

Jag glömmer aldrig när vi kramades hejdå i Surfers paradise, och vi trodde att vi inte skulle få ses på flera månader. Du kramades som om du var på ett skepp som höll på att sjunka, och jag var det enda som flöt. Och jag kände hur otroligt mycket jag skulle sakna dig att jag fick tårar i ögonen och en klump i halsen. Men sen kom du till mig. Och jag var så lycklig. Jag är fortfarande lycklig. För den vi pratade så mycket om, satt och analyserade dagarna i ända, är din nu. Och det gör mig så jäkla glad. Och snart är du här igen!

När jag vill minnas hur du satt och skrev låttexter eller pressade dig mot fönstret i Sydney och skrek på hjälp, brukar jag lyssna på de här, som jag vet att du gillar:



Bra att sjunga i duschen, visst? Haha!



För att jag vet hur mycket den betyder för dig.



Och den här ramlade jag över på youtube när jag kollade lite Brolle-klipp, och direkt kom jag att tänka på dig. För att det aldrig gick att lyssna på den på min mp3 när du så gärna ville, för att det är din favoritlåt av Elvis och för att jag vet att vi tycker väldigt lika om Brolle, du och jag. Och för att jag tycker att den här versionen är så fin.


"Happiness only real when shared" - Alexander Supertramp, Into the Wild


Det var du Jennie, som lärde mig hur mycket sanning det finns i det citatet. Tack för att du finns Jännöh. Du är så bra och fin.

Kommentarer
Postat av: jennie

♥♥♥

2010-08-04 @ 06:44:18
URL: http://eightfebruary.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack så mycket. :)

2010-08-05 @ 15:14:36
URL: http://sekzlicious.blogg.se/
Postat av: Bellz

SV: Tack så jättemycket, det betyde mycket ska du veta! :) Stor kram från mig!

2010-08-08 @ 00:07:03
URL: http://sophiiek.blogg.se/
Postat av: Sophie

Sv: Filmen med det gula omslaget är The Secret Life of Bees med Dakota Fanning, Queen Latifah, Alicia Keys mfl. En mycket bra film :)

Sophie

2010-08-08 @ 00:15:52
URL: http://sophiiek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0