En annan sak med Australien som jag inte riktigt förstår grejen med.


Ponera att du ar ute och kor med din bil, varpa denna skylt dyker upp. Da kanske man blir lite butter. Har man daremot valdigt brattom, ar det nog lite mer at "Det var da sjalva fa-an!"-hallet. Man tycker nog inte om den har skylten sa mycket da. Nu har jag inte varit med om detta, men jag tycker anda inte om skylten.

Varfor finns den har skylten overhuvudtaget? For faktum ar, att det kryllar av dem har i Australien, och det forst nar man akt minst 15 meter pa vagen ifraga, utan att man fatt nagon varning innan dess. Forst DA far man veta, att hepphepp, har far man inte alls aka! For det ar fel vag. Hur vet de att det ar fel vag? Den finns val dar av en anledning, vagen. Varfor har de en vag dar overhuvudtaget, om man nu inte far aka pa den? Och om de nu prompt maste ha en vag som ingen far aka pa kan de val atminstone satta upp en skylt i borjan av vagen, eller natt liknande. Det tycker iallafall jag skulle vara en bra idé.

Men vad vet jag, jag ar ju inget vandrande Vagverk, sa det kanske rent av ar en riktigt trevlig skylt det har. En skylt alla vill stota pa nar de ar ute och kor liksom. En skylt som man tanker "Oh, namen jaha, vad trevligt att se den har skylten, den har jag inte sett pa lange!" nar man ser den. Vad vet jag liksom.

Kommentarer
Postat av: Micke

Min teori: Enkelriktat?

2010-01-30 @ 00:18:08
URL: http://fortitude.blogg.se/
Postat av: AnnG

Micke: Haha, ja den teorin later ju inte helt galen! :) Jag tycker bara att de borde ha en skylt om det i borjan av vagen isafall, for det blir ju jakligt farligt om en massa manniskor aker in pa den vagen, da blir det ju latt att man krockar? :)

2010-01-30 @ 22:57:03
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha, "fel väg". Hur vet de det? Jag kanske jättegärna vill åka där. Tror också att det skulle stått tidigare om vägen vore enkelriktad. Kanske finns det något jättehemligt i slutet av vägen? Jag tror snarare på det. Ett UFO som kraschlandat och som regeringen inte vill att någon ska upptäcka. Eller en superbra outletbutik som någon på australiska Vägverket vill hålla hemlig. Kan vara så, kan vara så.

2010-03-25 @ 20:08:33
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: AnnG

Cecilia: Haha men ellerhur! Hahaha! Jag gillar dig. Du är rolig.

2010-04-03 @ 08:00:08
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0