Störda saker jag gillar

Jag har just gått runt och fnittrat för mig själv ganska länge. För min katt är störd, och jag älskar det. Jag upptäckte just att han ÄLSKAR senap! Han gillar ju allt en vanlig katt gillar, men även sånt de annars inte gillar så mycket. Typ skorpor, apelsin, kakor, banan, tomat, ja allt möjligt!

Och nu har jag tänkt lite, och vad jag kommit fram till är följande: Jag ÄLSKAR störda saker. Det gör mig liksom fnittrig och glad på ett helt underbart sätt.

Här har vi andra störda saker jag älskar: 


  • När Märdie skrattar som en man.

 

  • När fulla fransmän tar på sig en av mina klänningar och dansar som Borat.

 

  • När Jennie pressar sig mot ett fönster och skriker "LET ME OUT OF HEERE" eventuellt kryper på alla fyra och säger "Oh, loverboooy".

 

  • När Ulrika och Jennie tar på sig trosor på huvudet och hoppar upp och skriker "BUUU!" för att skrämma en granne.

 

  • När Ulrika ser en bild på sin katt, kallar den för "Bajskatten" och pratar som om hon vill äta upp den. 

 

  • När personalen på en båt säger "Wait, I here Jaws coming!" och nynnar Hajen-musiken strax innan jag och en sjukt hajrädd Jennie under parasailing ska doppas i vattnet.

 

  • Att stå vid en havsstrand på världens största sandö med Martina och en tysk skrika "WIGGLE, WIGGLE, WIGGLE" och tillsammans vicka på kroppen som en epileptiker för att tårna ska sjunka ner i sanden.

 

  • När ett ordförande för det Europeiska ungdomsparlamentet visar hur en lek går till, och den leken slutar med att han ligger på rygg, och skakar på hela kroppen, med armar och ben rakt upp i luften.

 

  • När en viss gymnasielärare slutar mitt i en mening och viftar med armarna för att hon vill att vi ska avsluta hennes mening.

 

  • När ens chef sitter och gapsjunger låtar där hon bytt ut ord till svordomar och könsord samtidigt som man ska ringa och prata med potentiella kunder.

 

  • När hundar jagar sina svansar.

 

  • När Cammie dansar till Günther.

 

  • När en person i dramaklassen dansar balett fram på scen och operasjunger "Jag vill smaka på KOORVEEN!"

 

  • När Alex Schulman skriver att hans dotter Charlie, ett år gammal, är ägd.

 

  • Så gott som allt Sarah Silverman, Russel Brand, Robert Pattinson och min vän Jessica säger. Vilket är stördhet i all it's glory!

 

  • När Paulina springer runt och hoppgalopperar för att sedan helt sonika lägga sig mitt på vägen när jag ropar "LIGG!" 

 

  • När Tommy pratar skånska, låtsas vara Gonza, och intervjuar Jimmy, som låtsas vara Timbuktu, och de hittar på egna texter till låtar.

 

  • Att springa runt på ett fartyg med Elin Jay och Sandy, göra vårskrik varje gång vi når en ny våning med hissen vi står i, och göra tummen upp à la I en annan del av Köping-Linda till alla vi möter och skrika med fjortisröster så att alla tror att vi är mentalt handikappade.

 

  • Att springa över hela Flen med Sandra, Sandy och två kundvagnar och låtsas att vi åker bergochdalbana.  

 

  • När Derne ligger på en gräsplätt mitt i natten och ropar "Fan vad skööönt det är!" helt för sig själv.

 

  • Att sitta och sälja jordgubbar med Anna med en bikiniöverdel på huvudet.

 

  • Att springa runt i skogen och skrika och fnittra med Anna och Amanda och låtsas att vi är jagade, fast det helt klart inte finns något farligt i närheten.

 

  • Att vandra från ena sidan till den andra i en isbetäckt damm med Felicia.

 

  • Att hänga upp leksaker i ett helt träd, klättra upp i det och vinka till lokförare som åker förbi på järnvägen alldeles bredvid.

 

  • Att Astrid Lindgren klättrade i träd ända tills hon var 90 år.

 

  • När det är julafton och man firar jul med japaner som spelar indiantrummor och springer runt och fäktas med brinnande facklor, och de ändå inte är knäppast på stället.

 

  • Att varje gång jag gick runt i Alanya med Josse och Sofia ropade de "Hey, Spice girls!" och "Destiny's child!" av oklar anledning och att vi när vi gick hem igen så gjorde vi det i sällskap av tre nakna svenskar.

 

  • Den här videon. Eller ja, första delen. För det finns ingen anledning att hitta på en låt om ett köpcenter, och inte heller att börja dansa i det. Och jag älskar att de bara har kul och inte bryr sig ett dugg om vad andra tycker.

 

  • Att ha en mapp på datorn som bara innehåller enbart foton på rumpor som jag så vackert förevigat, vilka innefattar alla människor jag känner, och samtliga lärare jag hade under gymnasiet. (Smygfotning var min hobby under de första två gymnasieåren).

 

  • När Håkan Bråkan sitter i ett träd i Sunes jul och säger "AAARMEEEEEN!"




Ja, det var dem jag kom på just nu. Aj lööv!


Kommentarer
Postat av: M

Vilka fina grejer! Jag älskar också sånt som är stört. Och jag gillar att jag är först på din lista ;D

2010-07-09 @ 00:14:02
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: lini

haha efter att ha läst det här inser jag att jag också älskar väldigt många av de här störda sakerna!

2010-07-09 @ 00:36:09
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: AnnG

M: Hihi klart du är först på min lista! ;D



lini: Haha, ja jag insåg inte innan att störda saker är så kul förut, men de äger ju faktiskt! Och du är ju en av få som sett EUP-ordförandet in action! Haha :D

2010-07-09 @ 16:31:31
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: lina

karlis in my heart since then.

2010-07-10 @ 00:05:35
URL: http://ramlad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0