Som att befinna sig i ett vykort

De senaste dagarna har jag fatt uppleva hur det ar att befinna sig pa platser sa vackra att det tar andan ur en. Jag har sett det pa bild forut, men kunde aldrig tro att det var sa fint i verkligheten. Om inte finare.

Pa Fraser Island var Lake Mckenzie helt klart det maktigaste. Det ar en sjo sa klar att det ser ut som vilken havsstrand som helst, och i vattnet ar det tea tree oil, vilket gor att man far jattelen hud och vackert har nar man badat dar. Jag forsoker hitta en bild pa internet som gor den rattvisa, men det gar inte.


Lake Mckenzie. Hur fint som helst!


Forutom det har jag nu snorklat i Stora Barriarrevet bland Dorisar och koraller, och varit pa Whitehaven beach, som har varldens renaste och vitaste sand. Hur fint som helst! Nagra av mina batpolare traffade havsskoldpaddor, sag Nemosar och en tva meter stor fisk som heter Elvis, men sa mycket tur hade inte jag. Men jag var sa overvaldigad over att snorkla for forsta gangen i mitt liv att det inte gjorde nagot.


Whitehaven beach. Lika vackert som det ser ut!


Sahar sag det ut under vattnet i Stora Barriarrevet. Det var som att vara i ett enda stort akvarium!



PS. Imorgon ska jag till en wwoofing-familj vid Mackay. Det ska bli kul, men lite nervos ar jag allt! Tanker pa er dar hemma! Och om ni undrar hur det ar pa farmen, sa hittar ni deras hemsida HAR!

Och jag ar glad. Puss!


Kommentarer
Postat av: lini

ååh så fint. hur kunde du ta bilder under vattnet?

2010-03-12 @ 10:00:09
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: josephine

åh, ser helt underbart ut! lät härligt med tea tree oil i vattnet :) saknar dig!

2010-03-12 @ 11:35:51
URL: http://idungatan.blogg.se/
Postat av: M

åh vad fint! jag håller med josse - tea tree oil verkar hur najs som helst. och jag tror svaret på linas fråga är att du inte har tagit bilderna själv? iaf inte den under vattnet va? :)

2010-03-12 @ 15:33:42
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Sofia

ÅÅåh wunderbar! froppin ;) här hemma har det också sett ut som ett vykort.. dock mer som ett julkort..haha. Jag saknar dig, men tycker det är bra att du har det så underbart! <3

2010-03-12 @ 22:53:28
Postat av: AnnG

lini: hur fint som helst! och mard har ratt - jag snodde dem alla fran google! dum som jag var laddade jag varken undervattenskamera eller mobil ordentligt innan resan, sa jag fick knappt nagra egna bilder alls! kande mig handikappad! men som tur ar var det en massa andra som hade kamera och undervattenskamera, sa jag far sno bilder fran dem ;P Det sjuka ar att de har bilderna inte ens gor verkligheten rattvisa! :) Saknar dig!



josephine: det var helt underbart! :) saknar dig med darling! <3



M: Aa, Lake mckenzie in my heart! :) Sa fint att man dor, det ar en valdigt underlig kansla att vara pa sa fina stallen! Och du ar sa clever, for visst rippade jag off bilderna fran google! :) Far visa er hur det sag ut exakt precis nar jag var dar lite senare, nar jag snott nagra andras bilder :) Puss!



Sofia: Haha, exakt! :D Du ar sa sot, hoppas lite pa att fa se julkortomgivningarna nar jag kommer hem! :) Saknar dig gullie! <3

2010-03-13 @ 00:45:40
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh det ser så härligt ut! :)

2010-03-18 @ 16:50:21
Postat av: AnnG

Camilla: Det var helt underbart! :)

2010-03-27 @ 02:19:00
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0