Jag har blivit smittad!

Jag vet inte om ni hört talas om the Bieber Fever, som drabbat flertalet tonåringar i USA och resten av världen? Allt på grund av en 16-årig kille som slog igenom på Youtube. Han heter Justin Bieber och är den yngsta sedan Stevie Wonder att hamna på Billboard-listan i USA. Första gången jag såg honom var när nya versionen av "We are the world" släpptes, där han tar första versen. "Och vem är den där killen?" tänkte jag när jag såg honom, och jag försökte förstå hur det kom sig att han fick äran att inleda sången. För det visste jag inte då. För då visste jag inte bättre.

Jag vet inte vad ni tycker om honom, eller om ni vet vem han är ens, men de senaste två veckorna har det mesta jag gjort på internet varit en slags research på den här killen. Jag var nyfiken på varför alla småtjejer är så galna i honom som de är, så jag började kolla runt. Och blev mer och mer fascinerad. Och nu, nu är jag helt övertygad om att om jag var 6-10 år yngre, så skulle jag utan tvekan ha en crush på den här killen. Han är otrolig. Förut har jag alltid trott att man inte kan vara bra på allting. Jag hade tydligen fel.
 



Efter att ha "researchat" Justin Bieber, kan jag konstatera att..


.. killen är riktigt jävla musikaliskt begåvad. Han kan spela trummor, piano, gitarr (både vanligt och à la August Rush) och trumpet, och allting lärde han sig helt själv. Det första han lärde sig spela var trummor, som två-åring.

.. när vi ändå är inne på det musikaliska, så - förutom att han sjunger jäkligt bra - kan han rappa, beatboxa och dansa (jag vet inte vad stilen kallas, men han snurrar på huvudet, liksom glider över golvet och moonwalkar och har sig).

.. han har högsta betyg i alla skolämnen.

.. han verkar bli skitbra på alla aktiviteter han tar sig för. Jag har sett klipp på honom när han skatar och när han spelar hockey, fotboll, basket och golf, och han var verkligen bra. Alltså verkligen. Bara i golfen har han 6 i handikapp, och det är förjäkla bra!

.. han kan lösa en Rubiks kub under en minut.

.. han förresten varit med och skrivit sina låtar. Och de är inte dåliga, I tell you. "One time", "Baby", "Love me" (som jag tror han snott lite från The Cardigans), "One Less Lonely Girl", "Favourite girl""Eenie meenie" och "Stuck in the Moment" är favoriterna.

.. han är en riktigt fin kille. Han snålar aldrig med komplimanger, särskilt när han träffar fans, men även i intervjuer. Han säger saker som "Hey beautiful", "Thank you gorgeous", "Hi precious, how are you?" och sånt till fansen, vilket jag tycker är rart. För det är väl precis vad man vill höra från sin idol, inte sant? Och en gång när en liten flicka höll på att klämmas mot ett stängsel av hans mer jämnåriga fans tog han upp henne i famnen och hjälpte henne därifrån.  





Ja, där fick ni se några av alla grejer jag pratade om. Och även fast jag har lite svårt att fatta det, så är ju allt jag berättat om honom helt sant. Sjukt nog. Killen är ren och skär talang. Och är så gullig att man bara vill ruffsa honom i håret, nypa honom i kinderna och säga "Gulligulligull!" 


Behöver jag säga att jag också har drabbats av Bieber Fever? 
Ni tycker inte det nej, nähe, jaha, okej.

Kommentarer
Postat av: J B M U S I C . B L O G G . S E

haha, Justin är sjukt bra! (y) ;D

2010-05-07 @ 15:35:41
URL: http://jbmusic.blogg.se/
Postat av: AnnG

J B M U S I C . B L O G G . S E: Haha he is indeed! :)

2010-05-10 @ 00:08:10
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0