Andra dagen i Oslo, och jag saknar er mer än någonsin

Det finns så mycket jag skulle kunna säga och skriva. Men jag vet inte riktigt hur. Om några timmar är det första dagen på jobbet. Åh vad jag vill att det ska vara bra! För jag vill att det ska kännas värt det. I nuläget finns en del tvivel, jag tänker väldigt mycket. Sängen jag sover i är ovandelen på en våningssäng, där nederdelen är en dubbelsäng, och överdelen är det smalaste jag sett. Den är precis lika bred som min arm är lång. Ingen vill sova där. För det finns ingen planka, så man kan ramla ner. Jag har satt dit en golvmoppsstång provisoriskt.

Vill hitta en Jennie och en Ulrika här i Norge. Jag tror att det var tack vare dem Australien blev så bra. För att det fanns några att dela skratt och glädje med. Att prata med, att glädjas åt, att gråta hos, att trösta. Att bry sig med. Att känna med. Eller en Erik och en Anna, de gjorde de första dagarna hur bra som helst. Eller en Isabelle, som gjorde flygresan och första dagen bra. Jag märker nu hur viktigt det är med människorna som är runt en. Jag bara vet hur annorlunda det hade varit om jag åkt hit med någon jag känner.

Som det är nu känns Oslo mest bara väldigt stort och jag väldigt liten. Alla där hemma, ni skulle bara veta hur mycket ni fattas mig just nu. Det känns i hela hela mig.


Mest av allt vill jag bara prata med någon. Så himla mycket.

Kommentarer
Postat av: patte (tf terra)

ring när du vill, annG. vet inte om det blir dyrt för dig. i sådana fall kan du skriva precis hur långa mail du vill. du vet, sådär som jag brukar göra. puss

2011-05-11 @ 13:29:52
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: anna

Sötis, det kommer att bli bra! Du kan alltid höra av dig till mig om du känner för det :) Puss på dig <3

2011-05-11 @ 17:07:09
Postat av: farmor

Lilla Fia-Lotta!

Jag hoppas dagen på nya jobbet blev bra och att allt

kommer att ordna sig.Det tar ju alltid lite tid att acklimatisera sig. Vill dock inte att Du ramlar i golvet!!!!!!



STOR Kram - vi tänker på Dig.

farmor Försöker ringa Dig - går vanliga telefonnumret?

2011-05-12 @ 12:07:56
Postat av: AnnG

patte (tf terra): du är ju bara bäst!! ska tänka på det nästa gång jag hamnar i en svacka :) du hjälpte ju så bra när jag satt här och väntade också! puss och tack gullis! <3



anna: du är så himla fin, tack sötis, ska komma ihåg det! PÖSS <3



farmor: Fina farmor. Jobbet är bra och skönt nog känns det som om saker kanske börjar falla lite på plats nu om jag har tur :) Haha, jag var rädd att jag skulle ramla, för den som sov där innan gjorde det två gånger en natt, men jag tror golvmoppen gör susen! :D Har hittat ett nytt boende som jag kan flytta till om ett tag också! :)



Jaa, förlåt att jag inte svarade, jag satt och pratade med chefen! Du kan ringa igen om du vill! :) Jag mejlar mina jobbartider jag har fått också, så kan vi bestämma när vi ska skypa :) Kraaam! :)

2011-05-12 @ 18:24:26
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: M

fina, fina AnnG! du är så stark och cool och bra, du klarar allt. och jag finns här, det vet du. skicka gärna mejl och sånt till mig också! miljoner pussar och kramar, käre make <3

2011-05-14 @ 00:26:22
Postat av: Sara

Det är hemskt att vara på en ny plats utan att ha någon att ty sig till. På hemmaplan vet man att livet alltid löser sig, för man har alltid sina vänner och familj att falla tillbaka på även om allt annat i ens liv raserar. Du har tur som har så många vänner som bryr sig om dig även om du är hundratals mil bort! Skriv många mail och hoppas på det bästa! En så social människa som du har snart ett en massa vänner där borta också och då blir allt lite lättare för varje dag. Tills dess är det bara att ta ett litet baby-step i taget och försöka tänka positivt, även om det är svårt. Jag tror på dig! :)

2011-05-15 @ 14:19:29
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Jennie

Angelica, du är inte långt från skogarna i värmland nu! :D Hoppas allt är bra med dig, trots ensamheten och att allt blir till det bästa - som du förtjänar!



Håller tummarna att du hittar en norsk version om mig och Ullis, även om jag självklart inte vill att du ska ersätta oss! ;D Men... happiness only real when shared? ;)

ha det bäst, så hörs vi snart!

Kram jennie

2011-05-16 @ 17:54:51
URL: http://jennen.blogg.se/
Postat av: josephine

Hej min fina vän! hoppas du har stadgat dig lite i norge nu, och att du trivs lite bättre. annars vet du att du kan ringa närsom! du är saknad här hemma ska du veta <3 PUSS!

2011-05-17 @ 19:00:34
Postat av: sofia

jag saknar dig min fina vän! <3 ring eller nåt, när du vill om du känner dig ensam eller bara vill ha nån att prata lite med :P

2011-05-21 @ 21:50:32
Postat av: Petra

Hejsan! Har hört av farmor att allt blivit bättre och att jobbet är bra.Du är så modig och social så kompisar fixar sig!Jag tror att du är den modigaste vi har i hela släkten. Idag har jag varit och föreläst för dina mostrar Agneta och Ulrica samt all personal på Kopparbol. Kul att se vad de pysslar, lite annorlunda än vad jag gör.Kan hälsa från de båda.Hoppas du snart får ditt nya boende så du kan sova och inte ramla ner från överslafen. Ha det så bra och var rädd om dig! Kram Petra

2011-05-23 @ 18:47:22
Postat av: AnnG

M: åh, märd, du ska bara veta hur bra du är, du är bäst! pusspusspuss <3



Sara: Åh, jag tror att du förstår precis vad jag kände just där och då. Och tack så jättejättemycket för den här kommentaren, den betydde jättemycket! Så himla fin! :) TACK!



Jennie: Jag vet, och jag åker igenom Karlstad varje gång jag åker hem eller tillbaka, och vill alltid smsa dig då! haha :) men har inte ditt nummer sedan jag bytte mobil! Jaa, allt är bättre nu, det blev bra så fort jag flyttade till Jessheim! Haha :)



Ingen kommer kunna ersätta er Jennie, jag inser nu hur få människor som faktiskt är så roliga och fina som de två människorna jag hade turen att vara med så mycket i Australien! :) Och jag tänkte precis på det där jätteofta! haha :) Happiness only real when shared, så himla sant! Puss!



josephine: Hej finaste du! Ja nu känns allt bra igen, nu när jag flyttat till Jessheim! :) Saknar er så mycket, ska bli så kul att ses igen! PUSS <3



sofia: åh, jag saknar dig så mycket fina sofia! det ska jag absolut göra bästie! :] skaffa skype? :D <3



Petra: Nämen hej Petra! Åh, tack så jättemycket, vad glad jag blir av allt du skriver! :) Vad roligt, det var kul att ha alla er på samma ställe, haha! Nu har jag flyttat till ett ställe som heter Jessheim och är mycket närmare jobbet, och jag trivs mycket mycket bättre! Riktigt gulliga människor i kollektivet också :) Hon jag delar rum med kommer dessutom från Örebro! :) Tack detsamma, ha det så himla fint nu! :) Kram!

2011-06-02 @ 12:34:34
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0