Och så var det bara en månad kvar! Hälsningar från Peru!

Var nära att skriva en statusuppdatering på FB, men kom på mig själv med att inte vilja plåga folk som inte bryr sig ett dugg om vad jag har hållt på med den sista veckan i LA (I don't blame you!). Så det fick bli här istället! Hihi. 
 
USA har verkligen levererat. På alla sätt och vis. Det blir för tråkigt om jag rabblar upp allt vi gjort i hela USA, men huvudsakerna innan LA var väl Alcatraz i San Francisco, den nakna killen på Bourbon street i New Orleans, Harry Potter-world i Orlando, delfinerna i Miami, och underbara Greenwich village i New York (det var precis som att vara i Sex and the city-serien!!). I New York sov vi nog minst, vi var på stan 18 timmar av dygnets 24, eftersom vi hade så få dagar där, och lyckligtvis klarade vi oss ifrån Sandy! (inte min bästing-Sandy, utan storm-bitchen). 
 
Det sämsta var nog när vi nästan kidnappades i Orlando och när jag senare blev bestulen på 3500 spänn (som jag ännu inte vet om jag får tillbaka). När sånt händer är det tur att man har världens snällaste och gulligaste pappa!
 
Men i LA kan vi nog ha hunnit mest; 
  • Vi varit über-turister på Walk Of Fame
  • Sett Förhäxad-huset (Josse i extas!)
  • Hoppat från livräddar-utkikstorn på Venice Beach, där jag var dum nog att ha strumpbyxor, så kunde inte ens doppa fötterna i havet!
  • Ätit världens godaste sushi på Sunset Boulevard
  • Fikat med fina Maria Montazami
  • Fått reda på att Vin Diesel (och typ majoriteten av hela Hollywood) är gay, Salma Hayek är en kokainbrutta och inside-saker om folk i Hollywood från en i entertainment-businessen (började gilla Brad Pitt ännu mer efter det!)
  • Blivit bortskrämda från Leonardo DiCaprios hus
  • Varit på amerikansk tv från när vi var vid röda mattan till American Music Awards
  • Varit på Jay Leno och skrattat åt Jennifer Lawrences roliga humor (om jag var kille eller gay skulle jag lätt gifta mig med henne!)
  • Sett senaste Twilight (fy fasen så bra den var, bästa i serien enligt mig! Vilken twist i slutet, och så himla fint filmad! Och jag som inte ens gillar Kristen Stewart tyckte hon var både bra och snygg i denna!)
  • Cruisat runt i Warner Bro's Studios där de spelade in Big Bang Theory och Hangover 3 (!!) samtidigt och fangirlat vid Central Perk, samt gått runt i The Mentalist-kontoret
  • Blivit raggad på av en 70-årig uteliggare på le buss ("I have decided to get one new friend every year. If you are really nice maybe you get to help me with that ;)")
  • Fått en ölburk kastad efter mig varpå tanten som kastar den skriker "WRÖÖÖÖH"
  • Fått frågan om jag och Josse är systrar för hundrade gången
  • Insett hur stor del av populationen i USA som är weirdos
  • Fått frågan varför jag inte är blond fastän jag är från Sverige för tusende gången
 
Nu är vi i Lima, vi hade tänkt sova på flygplatsen som vi gjorde i New York (rekommenderas INTE), men ångrade oss, så fick dela taxi med ett gulligt amerikanskt par till deras hostel i säkraste delen av Lima. Vi har haft väldig tur på många ställen, och mamma skulle helt klart kalla många av de som hjälpt oss för skyddsänglar. Under vår resa har det varit så otroligt många som sagt tack ungefär hundra gånger för att DE fått hjälpa OSS! Otroligt! Världen är fin, och man märker det väldigt mycket när man reser. (Yes, flum-AnnG behövde komma ut och få lite luft!)

Nu ska vi boka en 21-timmars bussresa från Lima till Cuzco, hehe. Tydligen är Cuzco så högt upp att man måste tugga kokainblad för att inte bli höjdsjuk. Återkommer senare om detta stämmer. 
 
Ju mer jag pratar med er fina hemma, desto mer saknar jag er. Ni är bäst och jag är så glad att jag har er! Nu är det bara en månad tills jag får krama sönder er och tro inte att jag inte kommer ta vara på det tillfället! 
 
 
(Förlåt om jag skrämmer er med den stora bilden på mig, vet inte hur man gör den mindre!) Glöm inte hur bäst ni är. Pusshej!

Kommentarer
Postat av: ElinJay

Åh, AnnG det låter ju helt underbart härligt och knasigt! :) Precis som det ska vara! Gilla, gilla, gilla på hela inlägget! Och tusan vad jag längtar tills du kommer hem och berättar om allt! :D Njut och ta hand om dig! Vi ses snart!!!! <3

Svar: Sötaste Jaytjej!! Fasen vad jag saknar dig ska du veta!! Hoppas allt är bra med dig bästa du!! Längtar massor tills vi ska få kramas igen!!! <3
AnnG

2012-11-22 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0