Varför jag föredrar den svenska sommaren

Titta vad jag hittade! Flaskan till höger i bilden nedanför hade jag med mig till Australien. Den till vänster är en ny. Det var så den såg ut från början.





Den har alltså smält, flaskan. Den har till och med en droppe på nedansidan, så att den inte kan stå upp. Det finns ingenting som tar mig tillbaka 6 månader så mycket, som just den här flaskan. Det får mig att minnas hur outhärdligt varmt det var. Det var en tid då vi dansade av glädje när de på nyheterna sa att det skulle bli 33 grader, för då skulle vi änteLIGEN få "svalka". Helt otroligt varmt var det. Alltid mellan 40 och 50 grader, och då satt vi i 10 timmar på en skugglös åker och plockade ingefära hela dagarna. Vart man än tittade liksom dallrade luften. Det var då jag satte en frigolitlåda på huvudet om ni minns? Så fick jag lite skugga iallafall. Då, mina vänner, var regn det bästa som fanns.

Då satt vi i bilen, och lyssnade på regnet och franska låtar, jag och the frenchies. Den här gillade jag mest:

Zazie - Je suis un homme



Nähe hörrni. Aldrig mer klageri på vädret från min sida från och med nu har jag bestämt. För oavsett vad, behöver vi i Sverige iallafall aldrig utstå vad min flaska gjorde där borta. Tack gode guwd!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Haha, nähe?! Fan så coolt! :D Vi skulle nog ha grymt kul ihop tror jag ;D

2010-07-30 @ 15:19:26
URL: http://michelleewegert.blogg.se/
Postat av: Tim Rafeldt Of Sweden

tjena . nice blogg :)

läget

2010-07-31 @ 15:57:37
URL: http://rafeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0