Fina, fina Heath

Jag var nyss hos Derne med Sofia och såg "Patrioten", som by the way var underbar. Jag blev helt kär i Heath Ledger. Igen. Första gången var i "En riddares historia". Hans leende är ju inte att leka med om man säger så. För att inte nämna hans skådespeleri. Det är han och Johnny Depp som är där uppe tillsammans, i det där "sjukt bra skådisar som är experter på att skapa karaktärer"-facket.

Sedan jag kom hem har jag setat och kollat på en massa klipp från hans filmer på youtube. Och självklart en massa "Till minne av Heath"-filmer - det är nämligen helt oundvikligt att inte göra det, för de är överallt! Det finns en alldeles särskilt fin tribute till honom, som de gav honom under en gala. Den är så bra att man helt glömmer bort att kvaliteten inte är i toppklass. Och darrade jag inte på läppen innan så gjorde jag det definitivt i slutet, när filmen (och Heath) applåderas av alla skådespelare i salen (och Märd, en av dem är Orlando Bloom!).



Det gör mig ledsen i ögat att han inte finns längre.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jamen den där sista grejen där de applåderar honom har jag sett förut - jag har sett hela hyllningen. Det var inte bara till Heath utan det var under EMA (tror jag?) då de visade bilder på alla skådisar som dött under det året. Det finns på youtube! Jag grät när Heath dök upp. Fan, jag kommer alltid gråta när jag ser Heath-filmer. Han var så himla fantastisk. Denna värld förlorade något värdefullt. KÄRLEK TILL HEATH! <3

2008-12-13 @ 02:42:20
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Jag kan tänka mig det, men det här var första gången för mig att söka på Heath Ledger, så det kan ju förklara varför inte jag sett det. Det där du pratar om låter som det jag såg från Oscarsgalan tycker jag! Det här var tydligen AFI, och då var det bara honom de visade. Ja, det var han verkligen! Hear hear! <3

2008-12-14 @ 11:22:48
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0