Helgen som gått

Man kan säga att helgen inleddes med en pizza på Venezia tillsammans med Märdie i fredags. Vi skulle ha en avskedsmiddag, för det var enda veckan vi jobbade tillsammans. Vi var båda helt slut, och jag var så trött och hungrig att jag höll på att spy. Eller så var jag bara sjuk, vad vet jag.

På lördagen var det Dernes place som gällde, för att fira att han snart var 19 år. Jag och Lini köpte hela "Bert"-serien till honom. Det var uppskattat, vilket ju är förståeligt, eftersom "Bert" är helt sjukt bra. Jag kom nästan sist, för när jag kom var redan Lini, Axel, Märdie, Ebby, Linda och Lollhoe där, men Joe kom förbi en stund även hon, och lite senare kom Lissie samt Elin och Lindberg. Det var trevligt hos Derne, och jag ackompanjerade musiken med mitt flaskspelande. Har det på film, så om ni vill kanske jag lägger upp den här på bloggen, haha. Efter ett tag kände vi att vi ville hitta på något annat, och Paulina skulle iväg och fira ett annat födelsedagsbarn som hon kallar Gicht. Vi hängde med, men det visade sig ganska snart att det inte var ett ställe man ville vara på, på något vis faktiskt. Inget emot födelsedagsbarnet, men det fanns ju vissa som uppenbarligen glömt hur man beter sig. Jag förvånades över hur omogna de var, jag var verkligen helt chockad. Det var i princip bara tre trevliga personer på hela stället. Jag ringde Annski, som tyckte att vi kunde komma till Malmköping.

Så off we went, jag, Märdie, Derne och Ebby, efter endast två minuter. Jag minns inte ens resan dit med Dernes pappa som chaufför, så fort gick den. Det första vi gjorde när vi kom till värdshuset var att hitta Annski, som satt nere i källaren med Lennie och några till. Sedan letade vi upp Jimmy som hade deltagit i Hosjö Open tidigare på dan. Som alltid när det är fest i Malmköping var det hur kul som helst. Människorna är faktiskt generellt mycket gladare och öppnare där än i Flen tycker jag. Jag träffade massor med nya, trevliga människor, men det var ju najs att träffa de man redan kände också, som Jeff, Emil, Biffen och Åkerlund m.fl. Den enda jag saknade där inne var Sandy (som ju trots allt är Malmköpingsbo). Att sedan ta sig till efterfesten tog ett tag, även fast det inte alls var långt bort. Vi gick till Anita, som hade massor av söta djur. Det var najs där, och jag testade om killar kan uppskatta min hårmassage lika mycket som tjejsen (och då särskilt Sandy, Jay och Sofia), och svaret blev: Ja. Åkerlund, Jimmy, Oscar och Biffen fick agera testpersoner, och Åkerlund (eller ska jag säga Rasmus på luffen? maha) somnade. Skjuts hem fick vi av Ebbys mamma, och precis när de släppt av mig visade det sig att jag glömt min väska hos Anita. Pra gjorrt!

 

Söndagen bestod av chill och åter chill. En sann bakisdag. Efter en riktigt rolig lördag. Tack ni som gjorde kvällen precis som den skulle vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0