Helg v.29

Imorgon börjar helgen. Imorgon börjar Malmamarken. Imorgon får jag träffa mina älskade. Gud så skönt det ska bli. Har dessutom just kommit på att jag inte uppdaterade er på hur helgen var. Vilket är synd, för då kommer jag inte veta vad jag gjorde den helgen vecka 29, om jag om några månader kollar här. Så jag kan ju ge er en försenad update, nu när jag fortfarande kommer ihåg det.

Min fredag gick ut på att sova. Jag jobbade till sju på kvällen, och sedan stupade jag i säng. Hade jag varit vid liv hade det blivit myskväll med Lini och Derne, men nu var fallet tyvärr inte så.

På lördagen var det fest i Dennis sommarstuga, en fest som så fint fick namnet Lerbofestivalen. Kvällen bestod mest av deeptalk, min uppgift var mest att finnas där för de som behövde någon. Eller inte för alla, bara för de jag bryr mig mycket om, men ni förstår vad jag menar. Kvällen började i vilket fall som helst med ett chockerande avslöjande, och avslutade med ett telefonsamtal med en vilsen Lini in the middle of nowhere. Men någonstans mitt där i var det himla mycket roligt också, när vi kom igång med sugleken, som Maddis till slut vann efter en tuff final mot undertecknad. Efter lite "Jag har aldrig.." tyckte dock Derne att det var dags att åka hem, och eftersom även jag skulle med samma bil (med Joe bakom ratten) så var det bara att hänka. Och väl i bilen blev det allsång vill jag lova. Eller kanske snarare AnnG-och-Derne-vrålar-med-i-låtar-sång. Riktigt kul var det. Och när vi kom hem var det alltså dags att ta reda på var den unga damen som försvann från festen hade hamnat. Men det visade sig att hon visste det lika lite som vi.

Söndagen spenderades hos mamma, som just kommit hem från Liverpool. Hon hade köpt en hel del fina presenter, och visade mig några sms från en skotte hon träffade där. Det var väldigt kul att läsa ett av smsen hon skickat, där hon trodde att ordet "guy" stavades "gay", i ett inte alltför passande sammanhang. Istället blev det så att hon kallade honom för bög, och samtidigt menade att han därför säkert har flera tjejer som hänger efter honom. Det hade jag ganska roligt åt. När pappa hämtat mig såg jag "Höstlegender" med Brad Pitt i huvudrollen. Riktigt ögongodis är han, för han både ser bra ut och är en otrolig skådespelare. Vad gäller filmen så var den bra och det hände verkligen saker hela tiden. Dagen avslutas med ett välbehövligt deeptalk över msn.

Känslofylld är nog det ord som beskriver helgen bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0