En Krossad Vision

Innan jag började jobba här på GB så hade jag en ganska romantiserad bild av hur fabriken skulle se ut. Jag hade en ganska klar bild över hur det skulle se ut, eftersom pappa titt som tätt pratade om sitt jobb (dvs. fabriken) och jag då skapade en viss bild för att hänga med i det han berättade. Jag blev ganska besviken när jag egentligen såg hur det var, om man säger så. Det var inte riktigt lika disigt, lika ohögljutt, som jag hade föreställt mig. Men mest besviken blev jag nog på det där om hur man gör innan man går in i fabriken.

Jag minns en gång när jag var liten, då pappa kom hem och berättade om att GB hade gjort om och ökat kraven på renligheten. Han berättade allt som skulle göras, och jag fick en vision av hur de som skulle till produktionen först var tvungna att gå igenom ett slags saneringsrum, som typ ångade bort alla bakterier samtidigt som man gick igenom någon slags rengörande vätska på golvet. Döm om min förvåning när jag förra året märkte att det inte alls var så, att det enda man gjorde, efter att ha bytt om till sjukhusmundering, var att tvätta händerna noga varje gång man gick in i produktionen.

Det var inte alls som en rengöringsmakeover, som jag hade föreställt mig. Jag hade föreställt mig ett rum där man gick igenom och POFF! så var man så ren att man gnistrade, ni vet som tallrikarna gör i diskmedelsreklam. Jag tror att det kan ha handlat om en dröm om en Småstjärnorna-makeover i vuxenvärlden. För det var så jag föreställde mig det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0