Melodifestival

Något som inte är så svårt att missa är att Melodifestivalen börjar ikväll. Aftonbladet gjorde i onsdags en tjock tidning om bara det ämnet, där de tar upp olika händelser i Schlagerfestivalens historia. Bland annat medleyt från Melodifestivalen 2000, som jag minns att jag älskade något otroligt. Det var den melodifestivalen som faktiskt fick mig att börja bry mig om vilka som vann följande år. Det hade jag absolut inte gjort innan. Det var det året min, Sandys och Jays låt "När vindarna viskar mitt namn" med Roger Pontare vann. Det var festivalen då Carola hade på sig en tröja med den blinkande texten "Ledig", en tröja man senare kunde se på flertalet svenskar, fast utan blinkandet då.

Jag var bara tvungen att leta upp medleyt på youtube. Och det var verkligen så bra som jag mindes det. Jag fylls liksom av lycka och rysningar när jag ser på det. Särskilt under Carolas och Lena Ph:s partier. I klipp nummer två under 0:40, var det förresten meningen att Skifs och Berghagen skulle fånga Carola, men de glömde. Som tur var gjorde Körberg det istället, men man ser att Björn, Lasse och Tommy ändå är ganska fnittriga efter tabben under resten av Carolas sång. Jag älskar't!

(För att kolla på klippen med bättre kvalitet, så tryck på uppåtpilen efter att ni startat klippet, och välj HQ.)



You gotta love it. Stående ovationer var precis vad de förtjänade!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, jag blir också så himla glad när jag ser det där! :D Hoppas de gör nåt liknande igen nångång - varför inte nästa år, då det är tio år sedan det där medleyt? ;) I år är det förresten tio år sedan vi vann sist. Usch vad tiden går snabbt!

2009-02-07 @ 22:38:09
Postat av: Madde

Det var jag som skrev det där, hehe :)

2009-02-07 @ 22:38:54
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Sandy

Jag har utmanat dig i min blogg! <3

2009-02-09 @ 08:44:35
URL: http://sandrawallstrom.blogspot.com/
Postat av: Josephine

Tack babe, jag är bara lite arg på mig själv just nu men det går över. Du får reda på lördag vad det handlar om. :) <3

2009-02-11 @ 21:54:39
URL: http://idungatan.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Ja visst är det väl underbart! :D Ja, det var ett väldans bra förslag måste jag säga, det tycker jag absolut att de ska göra! De gjorde det ju så otroligt bra sist! :)



Sandy: Jag tar itu me't så fort jag får tid! :D



Josephine: <3

2009-02-11 @ 23:16:48
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0