En bra dag

En ganska bra dag rakt igenom, det är vad det här har varit. Solen skiner och fåglarna kvittrar när jag tar mig till tåget, och det faktum att det här utspelar sig sju på morgonen förhöjer bara njutningsfaktorn ytterligare. På tåget fnittrar jag om vartannat i min läsning om den underbara labradoren Marley i "Marley och jag" (en bok som snart kommer ut filmatiserad på bio, med Jennifer Aniston och Owen Wilson i huvudrollerna), och genom de smutsiga tågfönstrena skiner solen precis sådär fint som det brukar göra när det är vår.

På jobbet är stämningen precis som den ska, och jag kan inte bestämma mig för om det är för att solen ständigt silar sig in genom fönstrena, eller om det är för att vi valt att ha Schlagerradiokanalen idag. När vi inte ringer och pratar med kunder gapar vi med i de välkända melodierna, och Beatrice, min chef, passar på att skapa egna texter till dessa. Texter som så klart bara handlar om en sak. De skanderas ut över hela kontoret, och alla utom Thomas, som är föremålet för Beatrices kanske en aning sextrakasserande texter (så går det nämligen när man är ensam kille på kontoret en dag), uppskattar Beas sång mer och mer för varje rad. Jobbdagen slutar med att vi får gå hem en underbar timme tidigare, och jag säger hejdå. I huvudet har jag de röster Beatrice kört med hela dagen - Gulletussans och en gammal psykpatients ("Nää, men dänte då gu"). Jag tror till och med att jag säger hej då med Gulletussan-röst.

Tåget är, precis som på morgonen, ett sånt där trevligt dubbeldäckartåg, och boken är, precis som på morgonen, den där mysiga boken om Marley som jag fick av mamma i julklapp. Så tar jag en skön promenad hem, för att sedan spendera kvällen hemma med msn i bakgrunden. Paulina och jag hade ett aaw-moment, och efter ett efterlängtat samtal med Sofia, som är nyligen hemkommen från Italien, är det nu bestämt att vi ska ses imorgon, och ta igen allt vi missat. 

Alldeles nyssens kom pappa hem med en av GB:s nyheter som jag ska få smaka. Dagar som dessa går det inte att vara annat än tacksam. Och det är jag. Så istället för att avsluta med typ "Over and out", så får det bli något annat.

Typ "Thank you, and good night!" Ja, den får det bli. Tack så jättemycket och god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0