Min forsta tid i Sydney i bilder

Enligt mina foraldrar basta sattet att forbereda sig for en lang flygtur nar man har resfeber. Det var gott, men funkade sadar.

 

Min sovplats de forsta dagarna i Sydney. Majs!

 

Turistbild framfor Operahuset!

 

Det var rishtigt stort, huset. Och att det till stor del var gjort av svenskt material gjorde att man nastan ville ropa "Swedish power!" eller nagot annat tontigt.

 

Det finns en park precis vid Operahuset som heter Botanical Gardens. Det ar urmysigt, och har typ varldens finaste trad!

 

Sa fina att man bara maste krama dem!

 

Hyde Park! Mysigt stalle!

 

Nar vi lunchade i The Rocks forsta gangen fick jag snart klart for mig att har ar det inte sparvar som kommer och ater rester. Det ar papegojor. Sa himla fina!

 

En aborigin som sitter och spelar didgeridoo i hamnen varje dag. Honom hade nog mamma gillat.

 

En kvall var vi uppe i en exklusiv restaurang som snurrade runt runt, hogt upp i luften. Ni ser vilken utsikt!

 

Var ute en kvall for att fira en svensk tjej som heter Malin. Har har vi en del av sallskapet. Storsta delen kommer fran flera olika engelsktalande lander. Harliga manniskor!

 

Jag och Anna, tjejen jag mailat med innan jag kom till Australien och av en slump traffade i tv-rummet pa hostelet.

 

Jennie pa tryckeriet. Hon agde typ pa att plocka ihop papper.

 

Sa har mycket hade vi gjort efter ungefar 10 timmar pa tryckeriet. Massor med foldrar!

 

Efter jobbet gick vi och kopte glass. Sjalvklart sponsrade vi GB Glace!

 

Pa vag hem fran bussen gick vi pa York Street. Det ar den vackraste storstadsgatan jag nagonsin sett. Byggnaderna ar helt otroliga.

 

Och sa har ser det ut i hamnen. Gar man lite langre fram sa ser man snart Operahuset. Det ar sa fint har!

 

Inte forran min andra promenad i Botanical Gardens, med Jennie, upptackte jag vad det ar for djur som hanger har i Sydney. Till exempel var det massvis med soeta kakaduor som struttade fram over grasmattorna.

 

Och det laskigaste men samtidigt haftigaste maste vara de flygande hundarna. Sanadar fladdermoss fast med hundhuvudden ni vet. De ser man ofta nar man tittar upp i himlen pa kvallen i Sydney. Och ibland, nar de har en massa stora stralkastare som spelar i himlen samtidigt som det flyger en massa flygande hundar i luften, sa ar det omojligt att inte tanka pa Batman.

 

Sa mysigt! Jag onskar att ni kunde vara har och se det!

 

Planer so far:

Imorgon: Manly beach

Onsdag natt: Midnattsvisningen av New Moon

Torsdag: Aka till Port Stephens med Jennie for att spendera nagra dagar dar, aka sandboarding och annat kuligt

 

Jag hoppas ni har det bra dar hemma! Ni ska veta att jag saknar er jattemycket! Men det brukar losa sig nar jag tittar pa vilket klipp som helst av er pa min mobil. Eller laser ett sms eller brev jag fatt. Ni ar finast i varlden! Och jag ar glad. For livet ar ganska fint just nu.


Kommentarer
Postat av: farmor

Angelica - vilka fina bilder och vad roligt Du verkar ha - alltså kan vi kanske sluta oroa oss eller hur?

Hoppas fortsättningen blir lika bra och att allt Du hoppas på att få se slår in!!! Kramar ,kramar.

2009-11-16 @ 11:40:04
Postat av: Sandy

ÅÅH AnnG! Jag känner mig så glad just nu, faan vad underbart allt verkar och jag är så glad att du är där just nu och lever din dröm. Älskar dig och akta dig för spindlar! / Din Sandyplutt

2009-11-16 @ 13:28:39
URL: http://sandrawallstrom.blogspot.com/
Postat av: lini

åh annG! det verkar helt underbart! <3

2009-11-16 @ 14:33:00
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Emily

Liten uppdatering gällande Indienresan...Malin, Sparren och Jag ska åka från Venditio =)

2009-11-17 @ 12:53:33
Postat av: Elin

AnnG du verkar ha det superbra där borta! Vi saknar dig här hemma dock, Sverige är mörkt utan dig! :( Men ååh AnnG ha det så himla bra för det förtjänar du! :D <3

2009-11-17 @ 23:44:49
Postat av: Madeleine

Världens coolaste friendforever! <3 Det verkar så himla bra alltihop, är lättad och glad för din skull. :) Men vart bor du nu? Har inte fått nån hum om det. :P

2009-11-18 @ 01:36:36
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

farmor: Tack sa mycket farmor! Jag har det riktigt kul har nere, det finns sa mycket att gora :) Haha, ja, det kan ni nog gora nu tror jag, allt loser sig har nere har jag markt :) Tack sa mycket farmor, du ar bast! Hoppas du kryar pa dig ordentligt dar hemma! Kram kram kram!



Sandy: Oh BB, finaste du! Du ar sa sot! Alskar dig mypponge! Tack for att du finns, POUSS <33



lini: Hihi! Det ar battre an jag trodde att det skulle vara :) PUSS, saknar dig! <3



Emily: Oh, fan vad kul DURRA! :D GRATTIS! :D



Elin: Och jag saknar er, sa himla mycket! Jag tanker pa er varje dag, pa hur glad jag ar over att ha sa fina vanner som er. Tack finaste underbara! Saknar dig Jay! <3



Madeleine: Oh Mard, min fru! <3 Tack fining, du ar ju den som verkligen vet hur det ar :) Fast det ar nog lite varmare har :P Jag checkar just nu ut fran ett hostel i Sydney, och snart beger mig snart uppat i landet :P Ska forst till Port Stephens, i tva dagar, sen tillbaka till Sydney till sondag, och sen pa mandag aker jag pa Surf Camp, och det avslutas pa fredag uppe i Byron Bay :P Sen aker jag nog till Brisbane och det runtomkring :P Hoppas det inte blev virrigt! :]

2009-11-22 @ 06:59:08
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Pettsson

Älskade vännen! Din resa låter som en dröm, är så glad för din skull, önskar dock innerligt att jag kunde vara där med dig (a) Saknar dina kramar och härliga underbara sätt. Saknar DIG, världens bästa, och enda AnnG <3

2009-11-23 @ 12:56:05
Postat av: Sofia

Å jag måste verkligen fixa bloglovin nu så jag märker direkt när du har uppdaterat! Du verkar ha det så underbart precis som det ska vara! Du fattas dock här hemma. Jag saknar DIG <3 Vad tyckte du om New moon? Jag tyckte den var alldeles fabulous! Doxk hade jag inte min lilla AnnG med mig när jag såg den :(

2009-11-23 @ 20:34:04
Postat av: AnnG

Pettsson: Finaste fina du! Jag saknar dig massor ska du veta! Alskling, det hade varit sa underbart att ha dig har, vi skulle ha sa kul! Jag saknar dig massor darling! PUSSPUSSPUSS <3



Sofia: Jag saknar dig med, Sofia, sa himla mycket! Kul att vi tyckte samma om New moon darl, men sa brukar vi ju tycka lika om det mesta ocksa, hihi :) Ja, bloglovin' ager :P PUSSS! <3333

2009-11-30 @ 00:27:57
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0