Rapport efter första jobbdagen i Sydney

Vet ni vad? Som av en slump fick jag ett litet jobb igar! Jag satt pa Work & travel-kontoret och hade just fragat om ett jobb i Melbourne, och sa, helt plotsligt fragade de om jag hade nagot att gora idag (igar sa de alltsa "imorgon"). Som tur var hade jag inte det! Jag tog det pa direkten! Det var pa ett tryckeri som heter Dobson's printing! Det var bra betalt, men det var ganska monotont. I princip sa fick jag plocka ihop haften som sedan ska sattas ihop. Det lag liksom 20 olika hogar pa ett bord, och jag fick ga fran ena sidan av bordet till andra om och om igen for att se till att varje hafte hade ett blad av varje sort. Jag hade inte sa bra skor, sa det kanns i knana och fotsulorna nu. Enda rasten vi hade var lunchrasten, och jag ar inte sa van vid att ga och sta i 7 timmar. Men det var det vart! En erfarenhet och nagra australienska dollar rikare blev jag ju iallafall. Hoho. Ska dit imorgon igen, men sen vet jag inte hur det blir! Har blivit sugen pa att jobba lite pa en farm!

Jag hade iallafall med mig Jennie! Vi upptackte att det blir mycket roligare om man pratar om favorit-filmkillar i stil med Jack Dawson och killen i "Dagboken". Men allra roligast blir det om man sjunger Disney-latar (helst fran Lejonkungen eller Robin Hood), Moulin Rouge-latar och massa andra sanadar bra godingar.

Jennie ar uppifran landet i Sverige. Hon sager ofta ö istallet for o. Jag alskar det! Pöjkar. Körv. Göö. Hon ar alltsa precis tvartemot dethar tangentbordet kan man saga.


Apropa göö! Hon sa det idag. "Oh, vad göö". Da kunde jag inte lata bli att tanka pa Lina och Sandy, som ju kan saga sa ibland. Jag var glad i flera timmar efterat.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, spännande det verkar AnnG. Det är ju alltid kul att prova på saker! Vem vet du kanske jobbar dig uppåt och blir befodrad och blir VD för hela skiten och sen blir du miljonär och äger hela Australien! :D Eller så blir du bara en erfarenhet rikare, either way är det ju bra! ;) <3

2009-11-10 @ 18:16:22
Postat av: Madeleine

Det låter så spännande alltihop! och jag känner mig gammal av nån anledning, haha. :P

2009-11-11 @ 00:52:11
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det låter verkligen spännande! :)

2009-11-14 @ 09:27:32
Postat av: AnnG

Elin: Haha Du ar sa rolig och fin! Jag saknar dig Jay!! <3



Madeleine: haha, gor du? How come? Haha :P



Sofia: Vi far se vad som hander! :)

2009-11-16 @ 06:12:31
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0