Jag har funnit Australiens svar pa svininfluensan, och det ar en frisyr.


Detta, mina vanner, ar vad jag pa var och varannan gata finner pa pojkar och man i olika aldrar runt om i landet just nu (i olika variationer ska tillaggas, det finns ju flator ocksa). Pa allvar alltsa. Och varje gang jag ser det gor det lika ont i hjartat. Denna frisyr (eller vad man nu ska kalla det), forstor killars, som utan den lilla toffsen faktiskt skulle se riktigt bra ut, utseende. Och ratta mig om jag har fel, men visst ar det har en frisyr vi for langesedan utagerat i Sverige? Jag vill namligen minnas att ett flertal smakillar i min alder sportade denna frisyr under mitten av 90-talet. Iallafall, att se en san har frisyr ar att se en for mycket. Jag vill inte ens tanka pa hur manga for mycket jag har sett under min tid i Australien. Men av nagon outgrundlig anledning verkar den falla majoriteten av australienare i smaken. Den stora fragan ar varfor. VARFOR, OH KARE GUD OM DU FINNS I HIMLEN, VARFOR?!



PS. I nulaget haller jag till pa Solskenskusten pa ett stalle som heter Yandina och plockar ingefara. Glomde visst namna det sist! DS.

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej!



Rätt tänkt om frisyren. Populär under 90-talet mest hos småpojkar i 10-årsåldern. Snyggt eller hur????

2010-01-23 @ 17:51:55
Postat av: Sofia

uuuuuh. uggly as shit :O

2010-01-23 @ 22:40:02
Postat av: lini

haha jag minns att några pojkar i min klass hade så i förskolan! ibland flätade de(ras mammor) den lilla tofsen också! haha

2010-01-24 @ 13:10:40
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag tror att den åkomma (iaf i Sverige på 90-talet) berodde på att mammorna till dessa offer saknade ett barn av kvinligt kön och försökte göra, vad de tyckte var, det bästa av situationen. Men det är bara vad jag tror ;D Ha det bäst babe! <3

2010-01-24 @ 21:07:32
URL: http://byelin.blogspot.com
Postat av: lina

haha jag tror elins teori kan stämma faktiskt för de som jag minns hade denna frisyr saknade systrar! skarp iakttagelse jay!

2010-01-25 @ 09:48:38
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Karrow

Haha! Det är alltid lika kul att läsa din blogg, även om jag är dålig på att kommentera :) Verkar som du har det toppen och det är ju bra men du får passa dig för att ha för kul och typ förlänga restiden. Det går absolut inte för sig!:D puws! K

2010-01-25 @ 12:43:48
Postat av: Sarah

HAHA ! det dräller av dom här i Sydney också, och jag tror att det är en sk "flockfrisyr" För det kommer alltid tio pers på en gång med samma frisyr ...

2010-01-26 @ 07:05:37
Postat av: AnnG

farmor: Haha, ja jatte! :P



Sofia: Tell me about it! :)



lini: Haha! EXAKT! Och nu ar det sjalvforvallat. Killar i 15-19-arsaldern VALJER att se ut sa. Sjukt!



Elin: Haha, horredu, den dar teorin tycker jag later helt klockren! Men det ar ju inte helt ovanligt nar det kommer fran dig! :) Men sa bara maste det ju vara! Saknar dig, hoppas du har det underbart! <3



lina: Haha, skarp var ordet! :D



Karrow: Vad kul att du laser Karrow :D Vad du ar sot, ska tanka pa det! ;D PUWS



Sarah: HAHA! Ja herregud, spot on! :P Sa ar det ju verkligen! Ser man en person med den frisyren finns det en annan kille med en precis likadan! Och oftast ar de ju, som du sager, typ 10 pers. Synd bara att det innebar att man typ far en overdos av frisyren typ varje gang, det gor det liksom mycket svarare att aterhamta sig! ;]

2010-01-27 @ 10:20:16
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0