Jag tror jag har funnit mitt drömjobb

Det här är otroligt, men det här är faktiskt killens jobb. På riktigt. Och jag älskar honom. Matt Harding lever min (och visst, antagligen sin egen också) dröm. Vet ni vad han gör? Jag citerar: "Dancing badly all over the world" är vad han gör. Och, han får allt betalt, av ett tuggummi-företag som låter honom göra sin grej, och det var DE som hittade honom. Han har dansat i över 80 länder nu.
Och inte nog med det. Han verkar dessutom förtjäna det här toppenjobbet. För det gör man om man är en skön person. Och det tycker jag att han verkar vara. Några av hans frågor (som han fått från andra men fraserat själv) och svar, från hans hemsida:


Can I come with you on your next trip?

Um…I don’t know you.

You’d like me. I’m awesome.

This may be true. But have you ever considered that you might not like me?

Why is the world so screwed up?

Men.

How do we fix it?

Women.

Who holds the camera for you?

If I’m traveling with someone, they hold it. When I’m on my own, I recruit whoever’s nearby. They assume I want a snapshot. By the time I start dancing, it's too late to back out. Generally, folks just laugh and play along.

Have you ever been robbed or mugged?

I used to quote Don King and say, “Only in America.” But I can’t anymore. I had my wallet stolen on a train in Italy. And, full disclosure, I caught a kid with his hand in my pocket at the Thai/Cambodian border and experienced a botched pick-pocketing in Vietnam that yielded only my free map of Saigon. There was an awkward moment, we all looked at each other in confusion, then the kids ran off.

This is all a big hoax, isn't it? You did it with a green screen. You never left your house. It's true, isn't it?

Yes.



Särskilt gillar jag det där att han bara tar tag i någon som tror att de ska ta ett turistkort på honom, och så börjar han helt plötsligt dansa istället. Och så älskar jag hur han i klippet ovan, hur lycklig som helst, står och dansar bredvid en stenansiktig nordkorean.

Så nu har jag alltså hittat mitt drömjobb. Härligt! Det blir nog lätt att ordna. Finns det någon utbildning tror ni?

Ha!

Kommentarer
Postat av: S A N D R A

sv; ja jag tycker den är bra :D

2010-11-04 @ 20:52:25
URL: http://sandrarainea.se
Postat av: Sofia

ÅH. Härlig kille. haha. det klarar du av! Bara att hitta några sponsorer ;P

2010-11-05 @ 10:15:13
Postat av: Mamma

Att han kom på den sysselsättningen och får lön gör mig lycklig likaså att omgivningen hakar på =) AWSOME!

2010-11-05 @ 12:23:12
Postat av: Hannah

- Kan se om jag kan göra ett videoinlägg och visa anars ser du det i kategorin foto och rullar du ner till dem rosa vatten bilderna där finns en video!

2010-11-05 @ 15:53:26
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: AnnG

S A N D R A: Haha naaajs :)



Sofia: Du är så gullig Sofia! Tack för ditt stöd! Haha :D



Mamma: Ja, det är så fint på nått vis :D



Hannah: Jahaaa :)

2010-11-06 @ 01:45:50
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0