Om jag fick välja hur min framtida dotter ska bli, skulle det vara såhär:

Har jag berättat att jag hittat Agnes? Ni vet, Agnes i "Despicable me", det mest bedårande som någonsin visats på film? Henne har jag hittat i mänsklig form. Men låt oss först ta en titt på Agnes:

"And please bless that someone will adopt us soon, and that the mommy and daddy will be nice. And have a pet unicorn. Amen"


Den här lilla tjejen är det nog många av er som känner igen från videon på henne och hennes världsbäst-på-att-vissla-pappa. Det var bara det att man inte märker i just den videon fullt ut hur hon är som person. Men när de var hos Ellen gör man det. Kolla in när den världssöta tjejen flera gånger frågar Ellen om hon får springa och krama de i publiken, och slutligen ser sin chans. Hon bryr sig inte om presenterna, bara de där snälla människorna som ser så kramvänliga ut. Se bara:

"I've never had a car before!"


Alexa som hon heter, och Agnes, tycker jag har fler likheter än att deras namn börjar på A. Båda är till exempel hur kramiga som helst. De är liksom kärlek i människoform. Älskar allt och alla. Agnes springer i filmen fram till den, för andra människor läskiga, främlingen Gru och kramar honom, och hos Ellen frågar vinkar Alexa, hur lyckligt som helst när hon ser Ellen, frågar om hon får krama henne, och sen springer hon och kramar, inte så läskiga men väldigt främmande, publikmedlemmar. Bara sådär. Förutom det så sjunger båda innan de ska sova. Bara det att Alexa nödvändigtvis inte sjunger om just enhörnigar varje kväll, hihi. Kjuutipaj. Visst vill man bara käka opp na?

Kommentarer
Postat av: Celina

just den här bilden är inte fotad med min kamera, men om jag minns rätt var det bara en enkel d40x med ett vanligt 18-55mm objektiv. det var på kvällen och i ett rum med väldigt starka färger :) plus att färgerna även är redigerade såklart!

2011-02-12 @ 06:55:51
URL: http://celinas.se
Postat av: VERONICA

sv gullig :D jag har tagit fotot med min Iphone 4 och den är helt oredigerad :D

2011-02-12 @ 15:27:17
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

åhå tusen tusen tack! värmer jättemycket. nu ska jag kolla in klippet på alexa och hennes far, tycker så mycket om när de sjunger home och hon gäspar i slutet.

2011-02-12 @ 21:30:39
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Jullan - Photo & Fashion

Hej! Allt bra? :)

Tänkte informera dig om att jag är tillbaka i bloggvärlden efter en lång bloggpaus.

Hoppas du gillar min blogg!



Kram♥

2011-02-13 @ 09:23:30
URL: http://jullankarlsson.blogg.se/
Postat av: kajsa

despicable me är så himla bra!

2011-02-14 @ 09:34:37
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: AnnG

Celina: åh, wow! :D



Veronica: Näe?! Den såg ut som en systemkamerabild!! :)



lovisa/polichinelle: åh, ingen fara, var bara ärlig, hihi! jaa, det låter som en bra idé tycker jag, den är så fin, särskilt gäspningen! :)



jullan: jaharu! :)



kajsa: ja åh, det bästa på länge! :D

2011-02-15 @ 01:55:18
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0