Hollywoodfruarnas intro kan leda till självmord

Bläddrade förbi kanal 9 och precis när ett avsnitt av "Hollywoodfruar" började. Jag blev chockad över hur otroligt tråkigt, långt och destruktivt introt var. Jag kom på mig själv med att tänka att "Det här måste vara det längsta introt i världshistorien" (fast när jag hittade klippet på YT var det inte ens 3 minuter långt, så egentligen är det ju föga troligt). Jag fick en del bilder i huvudet, av hur kvinnor som läst i TV-bilagan att det går ett tv-program som heter Hollywoodfruar på tv, har bestämt sig för att kolla vad det är för något. De slår på tv:n i den sekund programmet börjar, och möts av detta:



Och ju längre de tittar, desto mörkare blir de i ögonen. De slukar i sig koffeintabletter för att hålla sig vakna, för "nu när de bestämt sig för att ge detta en chans kan de ju inte svika sig själva innan det ens har börjat." De blir allt mer hyperaktiva, och kan inte förstå varför dyra märkesaffärer zoomas in. Är det planting? Jobbar hollywoodfruarna där? Är det i affärerna allt utspelas? Det måste ju finnas någon anledning till detta obegripliga inzoomande!

Tankarna yr i huvudet som löven under en blåsig höstdag, de vägrar lägga sig - tankarna, löven. De fortsätter yra. Ögonen vill inte längre hålla sig öppna för att kolla på detta obegripliga intro, som om ögonen känner sig förmer än programmet. Men kvinnorna kämpar vidare, detta ska de klara. De fortsätter att proppa i sig koffeintabletterna, för att kämpa emot sig själva - nu kan inte introt vara mycket längre, nu borde programmet börja snart!

Men det bara fortsätter, och fler och fler märkesaffärers entréer zoomas in, fler och fler kvinnor och män presenteras. Männen är alltid allvarliga, kvinnorna alltid våpiga. Champagneflaskor smeks, juvelhalsband hängs runt anonyma halsar, och de som tittar blir mer och mer självmordsbenägna. Nu klarar de snart inte mer, de springer ut i boden för att hämta en hammare, ifall introt fortfarande är igång när de kommer tillbaka.

Till deras förskräckelse är introt fortfarande igång - det verkar som om detta är ett enda långt förklätt intro, som låtsas vara ett program fast det egentligen bara är en enda lång presentation av dyra märken, sura män och kvinnor som låtsas borsta håret fast de egentligen bara duttar lite med borsten över håret. Hammaren är nu i deras händer, och kvinnorna funderar på att använda den i huvudet så att de tuppar av tillräckligt länge för att introt ska vara över när de vaknar upp. Om de vaknar upp. De är villiga att ta risken, för de är hellre medvetslösa än tittar på detta obegripligt dåliga skräp. Det gör inget om de dör på kuppen, bara de slipper.

På grund av den alltför stora mängden koffeintabletterna har de nu inget förnuft kvar i sin kropp, och istället för att leta efter fjärrkontrollen använder de hammaren. De bryr sig inte om att de kan dö på kuppen, 'cause that's a risk they're willing to take.

Kommentarer
Postat av: Anna

asså shit längsta jävla introt haha och jag orkade inte titta längre än 1 och 48 !

2008-08-24 @ 20:03:19
URL: http://annaaskri.blogg.se/
Postat av: AnnG

Anna: Haha Jag menar det! Starkt av dig att kolla så pass länge ändå!

2008-08-25 @ 13:26:53
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Jessi

MEN HERREGUUUD! Det var ju helt galet! Som en jävla reklam-musikvideo! Jag tog mig igenom hela, men jag höll fasen på att trilla av pinn på kuppen! Saknar dig, puss! <3

2008-08-26 @ 00:54:25
Postat av: AnnG

Jessi: Haha söta du! :D Men du, det hedrar dig! Inte alla som kan kan jag säga! Saknar dig med! Pöss <3

2008-08-27 @ 23:46:08
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0