Det borde jag väl ändå ha fattat!


Alltid när jag sett sådana där Rosa bandet-band som finns att köpa i affärerna har jag ofta tänkt att de en sak man ju faktiskt kan göra hemma. Så som man ibland kan göra när man ser något i affären. Som man kanske gör för att man känner sig smart när man inte köper det, för om man vill ha det kan man ju alltid göra det själv liksom. Men det är ju ganska fel, det där tänket. För visst är det ju så, att hela grejen med Rosa band är att jag ska skänka pengar, och att det hela blir lite roligare om jag faktiskt får ett band (som jag sedan kan sätta på jackan om jag känner för att visa omvärlden min ofantliga givmildhet), än om jag inte får någonting alls.

Dessutom, så har jag nu förstått smartheten i att de är så lätta att tillverka. För tänk vad mycket tillverkningskostnader de sparar in! Tänk hur mycket mer pengar som kommer in till Rosa bandet jämfört med om de hade gjort en massa motsvarigheter till de nuvarande banden gjorda av vad som helst utom just det. Det är ju såklart DET allt handlar om. De har tänkt till de där, det har de. Vilka "de" är? Jag vet inte. Men en sak vet jag, och det är att de förtjänar credd.

Och det är väl det som är den tydligaste skillnaden mellan dem och mig i den här frågan. Om jag skäms? Ja, det kan man säga att jag gör. Om jag känner ett stort behov av att köpa hundra rosa band för att göra allt bättre? Nej. Om jag känner ett stort behov av att köpa tio rosa band för att göra allt bättre? Ja.

Kommentarer
Postat av: Sofoffoffiproppie

Haha, tyvärr är det nog många som är fast i det tänket. Illa.. men bra att du kommit på andra tankar! Jag borde nog också köpa tio rosa band! Jag har tyvärr tänkt såhär: ett sånt har jag redan köpt. Men det är dumt! Ett är ju ingenting o det betyder ju inte att jag inte kan köpa igen!

2008-12-23 @ 17:02:07
Postat av: AnnG

Sofoffoffiproppie: Det känns skönt att du säger att det är flera som nog tänkt så :P då mår jag lite bättre! haha jaa, kanske skulle vi kunna bestämma oss för att köpa ett band varje år i tio år, så sprider vi ut det hela? ^^

2008-12-23 @ 17:56:01
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0