Ett hot

Så ni förstår alltså precis vad som menas med "Travel should take you places"? Allvarligt talat? Ni tycker att jag är dum i huvudet som inte förstår säkert. Att jag suger på engelska, som inte fattar det där simpla. För jag förstår verkligen inte. Jag tycker att det fattas nått, ordet "to" eller så. Det skulle ställa en del till rätta.

Eller så är det lite kejsarens-nya-stil-tänk ni sysslar med. Ni tänker, att om ni inte skriver att ni inte vet så tror alla att ni vet vad det betyder. På samma sätt som alla invånare inte sa något om den nakna kejsaren för att ingen då skulle tro att personen i fråga var dum i huvudet. Är det så med er med? Att ni inte vill verka dumma i huvudet?

Eller förstår alla vad det här betyder utom jag? Isåfall, vad betyder det då, smartypants?



(Jag skriver inget tills ni svarat. Och det här är ett hot. Funkar inte det hotet så får jag väl helt enkelt börja lägga ut pinsamma bilder/filmer på er, alternativt börjar plåga er med att lägga ut klipp där jag sjunger, eller bilder på mig som jag gjort mänskligheten en tjänst genom att bespara)


Kommentarer
Postat av: lina

okej okej, det här är min teori:

jag tror att det betyder att när man reser ska man få uppleva platserna man besöker. alltså verkligen. så hotellen ligger på ställen där man verkligen känner att man är i en speciell stad/i ett speciellt land. så att man inte bara åker från hotell till hotell världen över utan att egentligen vara någonstans. förstår du hur jag tänker?



och angående ordet 'to'. mjaee, jag tycker nog det är bra utan.



så nu kan du blogga igen! :) puss!

2008-12-08 @ 18:33:41
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Linda

Först när jag läste det fattade jag heller inte fullt ut. Och jag fattar det fortfarande inte så jag kan säga att jag precis vet vad det är frågan om. Men jag har min aning, typ som Lina. Att om du bor på ett hilton ger det dig en större upplevelse från platsen/staden än om du skulle bo på något annat hotell. Men kanske även att Hilton skulle vara "Platsen"("Places"). Typ.. Så tänker jag, tycker det är en snygg mening, och snyggt formulerad just för att det är utan "to". Det får ju en att tänka efter lite extra. Och kan faktiskt ha flera innebörder i samma. Hoppas det här hjälper dig lite att börja blogga igen=) Pusss

2008-12-08 @ 20:34:44
URL: http://lindasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Newstick

hallå som om du inte redan har lagt ut en massa pinsamma filmer och bilder på mig. tänker därför inte bry mig om ditt lilla hot =)

2008-12-08 @ 21:42:50
Postat av: Newstick

hallå som om du inte redan har lagt ut en massa pinsamma filmer och bilder på mig. tänker därför inte bry mig om ditt lilla hot =)

2008-12-08 @ 21:43:28
Postat av: Madde

Du låter så himla arg AnnG, bara för att vi inte har kommenterat. Anledningen till att jag inte kommenterade var för att man inte kan se hela rubriken, så jag visste inte säkert vad du menade... men jag är kanske bara dum i hövvet.



Nåja, jag måste säga att jag tror jag förstår vad de menar. De menar att om man reser och bor på Hilton får man en upplevelse i sig bara genom att övernatta på hotellet. Och vad gäller själva meningen är det korrekt att skriva utan "to".

2008-12-09 @ 01:47:45
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

lina: åh, okej. tack för att du försökte förklara för mig, fast ska jag vara ärlig förstår jag fortfarande inte. och angående "to" så har du rätt - det är en mycket finare mening utan, om än oförståelig för sådana som mig. men tack, my friend! :)



Linda: Jaa, du har faktiskt rätt i det, nu när du säger det, att det faktiskt är en fin mening! Fast tyvärr kan inte jag förstå den så som ni gör, men jag får väl leva med det antar jag. Fast lite vettigare lät det efter din kommentar, så tack Lindis! ^^



Newstick: haha :D mr. iskall! nämen jag tror att du glömt att du bara sett 50 procent av alla mina filmer och bilder ;P



Madde: Kära du. Jag vet att jag lät arg, men det fanns inte något uns av allvar i det. Så att du vet, och inte börjar oroa dig för mitt mentala tillstånd.



Hm, jaa, då delar du åsikt med de andra, vilket måste betyda att det alltså är något som majoriteten faktiskt förstår. Synd bara att jag inte förstår alls. Jag undrar om jag förlorat många hjärnceller sedan gymnasietiden? hihi

2008-12-09 @ 10:26:06
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0