Ur senaste Cosmopolitan:


Detta är alltså från senaste Cosmopolitan. Och jag kan berätta för er att INGEN av de där sakerna fanns att läsa på någon av ovan nämnda sidor. Om man letade lite, så okej, då kunde man hitta tre av fyra. Inte på angivna sidor, men i alla fall i tidningen. Men det där med brösten, det hittade jag aldrig. För inte kan väl en annons med Chloé Sevigny, som alltså finns på sida 25, ha något med bröst att göra?


Min första tanke är att det måste vara så att Cosmopolitan bara skriver sidnummer, lite hipp som happ liksom, vid "Saker jag inte visste förrän det här numret", utan att dubbelkolla. För så verkar det onekligen.

Min andra tanke är: Nej, jag visste inte heller att bröst är tillbaka. Jag visste inte ens att de var borta!

Vad menar de egentligen med det, förresten? Att brösten är tillbaka? Refererar de till någon som "kan" det där med vad som är ute och vad som är inne, som sagt de är väldigt moderiktiga just nu? Att de förut varit, så att säga, ute i kylan och nu är bland det hetaste man kan ha? Något som måste få många fashionistor att tänka att "Äntligen får jag användning av dem! Jag har väntat på att få höra det här av honom/henne!"

Hur, undrar jag, kan någonting som faktiskt alla av kvinnligt kön har, vara ute eller inne? Vad får vi läsa i nästa nummer? "Öron är tillbaka! (Yes!)" Jag vet, jag vet, öron har alla människor på hela jorden, medan bröst är något som bara hälften av jordens befolkning besitter. Men det borde inte spela någon roll. Det är ändå samma princip.


Fast vad vet jag. Kanske gör jag en höna av en fjäder. Fast jävlar vilken fjäder det måste vara som kan göra en hel höna. Den måste vara stort som ett berg. Eller, som en höna menar jag. Ja, fjädern är stor som en höna. Fatta vilken stor fjäder!

(PS. Jo, jag vet. Jag borde sova. När man börjar snacka bokstavligt om ett ordspråk man ska tala bildligt om, så har man nog kommit in lite på fel spår. Och om man känner en stark lust att fortsätta skriva om huruvida ordspråket borde snackas om - bildligt eller bokstavligt, alltså -, ja då har det gått ganska mycket för långt. Som nu. Jag kan typ inte sluta skriva. Nu slutar jag. Så. Bra.

The end säger vi. Det är ett bra avslut. Fast njaa. Äsch, det får duga.

The end.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huhu du är så himla söt :)

2008-12-19 @ 00:32:47
Postat av: Madde

Huhu du är så himla söt :)

2008-12-19 @ 00:33:02
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: hihi aww, det är ju du som är söt! <3

2008-12-19 @ 19:55:25
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sofia

Se sid21, där finner du vad du aldrig hittade. PÖÖSS

2008-12-21 @ 17:10:28
Postat av: AnnG

Sofia: åh, hihi tack babe! <3 PÖSS!

2008-12-22 @ 14:44:43
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0