Att ha en favorit

Jag kom att tänka på en sak. Är det inte alltid så, att man alltid förväntades ha en favorit när pojkbanden var som populärast? Till och med när vi gick i trean skulle man säga vem som var ens favorit i Hanson. Har för mig att de flesta tyckte att den mellersta var sötast, vad han nu heter. Sedan skulle man ha en i Backstreet Boys, och det tror jag att alla hade. Min favorit var först Nick, men sedan var det både han och Kevin.

Nu skriver jag det här som om det inte existerar längre, men det är ju i så fall fel, för jag tror att det visst gör det. Det är som om att är man fan till ett band, så ska man ha en som man tycker lite bättre om än de andra. De som älskar McFly verkar alla ha en favorit, i alla fall om kan kollar på kommentarerna till deras klipp på Youtube. Alla som älskar Tokio Hotel har någon i bandet som de är lite småkära i. Varför är det så, undrar jag?

Samma sak verkar det vara med fotboll. Man ska heja på något lag. Jag skiljer mig lite från majoriteten genom att nöja mig med att heja på Sverige. Ni får ursäkta, men jag pallar inte annat. Tycker att det är onödigt bara. Och inte har jag någon favorit i de banden jag gillar heller.

Men jag får väl trösta mig med att jag i alla fall inte kommer favorisera någon om det visar sig att jag får flera barn. Känns tryggt. Då gör det inte så mycket att jag, så att säga, skiljer mig ganska mycket från mängden.


Kommentarer
Postat av: Sofia

känner igen mig, som hur jag var när jag avr mindre. favoriter o pojkbanden såväl som spice girls.. men nu har jag ingen favorit o de band jag gillar. en sak man växer ifrån kanske? plus att musikstilen ändras..

2008-07-11 @ 20:07:24
Postat av: AnnG

Sofia: Jaa, Spice Girls var det ju också! Jaa, det har du kanske rätt i, att man växer ifrån det! Fast Märd har ju inte växt ifrån att ha en favorit i McFly, men jag vet inte :) Du fick mig att tänka till där alltså! :)

2008-07-11 @ 20:14:06
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Maddu

Hihi, jaså, du tittar på McFly-klipp på youtube? ;D

2008-07-11 @ 21:44:53
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Maddu: Självklart! ;D Särskilt eftersom du så generöst skickar länkar till sådana titt som tätt ;)

2008-07-12 @ 00:14:22
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fan vad bra du skriver. Går inte att slita sig när man väl börjat läsa en utav dina texter!

2008-07-12 @ 00:57:25
URL: http://[email protected]
Postat av: AnnG

Sanna: Åh, tack så mycket Sanna! Det värmer ska du veta :)

2008-07-12 @ 10:48:05
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0