Dagens bakläxa går till Aftonbladets Olivia Svenson

Vill ni veta ni en sak som gör mig arg? När journalister har dålig koll på det de skriver om. Jag skäms varje gång jag har bättre koll än dem, de ska liksom inte skriva om saker de inte har någon koll på. Igår så hade Olivia SvensonAftonbladet en egen sida i Klick, som hette "Fröken Olivias nutidsorientering".

Dagens bakläxa från henne gick till Marie Picasso. Varför? Här är motiveringen: "Jag har aldrig förstått det här med att tatuera in sitt eget namn på kroppen. Om man inte är senil vill säga. Såg att Marie Picasso har varit i Thailand och gaddat sig. På ena armen står det "I believe". På andra "Picasso". Och då heter hon inte ens Picasso på riktigt - utan Pettersson. Pablo vänder sig i graven."

Nu är jag inget fan av Marie Picasso på det sättet. Men jag vet att hon hade en hund vid namn Picasso när hon var i tonåren, som hon ansåg var hennes bästa vän. Sitt efternamn bytte hon sedan för att hedra sin hund när han gick bort. Det är hundens namn hon tatuerat in på sin ena arm, inte sitt eget, varför vet inte Olivia det? Och så dissar hon Marie Picasso för något hon inte gjort? Och vaddå "Pablo vänder sig i graven"? Skulle han bli arg av det där? Herregud.

Nej, dagens bakläxa ska gå till Olivia Svenson. Fy fan säger jag bara. Jag blir så förbannad när människor är orättvisa. Skämmes tamejfan.


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, jag avskyr journalister. De tror alltid att de vet bäst och att de får skriva vad fan som helst!

2008-07-05 @ 15:51:30
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

Madde: Precis!

2008-07-05 @ 16:01:53
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Jessi

TVI! De är hemska som tjänar pengar på en massa skitsnack! Saknar tejj <3

2008-07-06 @ 11:55:34
Postat av: AnnG

Jessi: Hemska är ordet! Saknar tejj mä <33

2008-07-06 @ 13:00:03
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0