Lite olika perspektiv va?

Resedagbokens karta:


"Where I've been" på Facebook


Jag vill att ni kollar in kartorna ovan. Kolla på Norden och Sverige. Och så kollar ni på resten av världen. På båda kartorna.

Och jag säger bara en sak - stackars de andra länderna, som blir förda bakom ljuset, och inte fått se den riktiga kartan. De måste ju tro att Sverige är skitlitet, och inte största landet i hela Europa, som vi ju tydligt ser att det är på Resedagbokens karta. Vilket ju är en ganska dålig stil av resten av världen, för sådant bör ju faktiskt tillhöra allmänbildningen (eller i alla fall geografilektionerna)! Tur att i alla fall vi vet att vårt land är lika stort som Saudiarabien (den där delen i Afrikas högra hörn som ser ut som en stövel ni vet?), och faktiskt ungefär lika långt som Australiens västkust. Ja, mina kära landsvänner, de säger ju att storleken inte har någon betydelse. Men om den hade det så hade vi verkligen haft belägg att skryta så tungan torkar. Vårt land är ju lika långt som en hel jävla kontinent!

Hade det funnits en tävling om vilket land som är störst till landytan i Europa (där Ryssland inte skulle få vara med, för det hör faktiskt inte dit. Visst?) så hade Sverige alltså vunnit! Fast det är ju synd att det bara hade varit de svenska domarna som förstått det.

Alltså fatta! Vi i Sverige är de enda som inte har en skev världsbild! HA, in your faces other countries!

In your faces.

Kommentarer
Postat av: lina

HAHAHAHAHAH i love you annG! från och med det här inlägget ligger du i samma liga som soran och alex schulman i bloggarnas värld! (och du vet hur mycket det betyder när det kommer från mig!) <3

2008-11-14 @ 11:09:20
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha, det där kallar jag ROLIGT!

2008-11-14 @ 13:02:42
URL: http://lindasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA! <3 och vilken ultimat kommentar från lina, den bästa man kan få som bloggare tror jag. ^^

2008-11-14 @ 21:17:12
Postat av: Madde

Det var jag som skrev den förra kommentaren!

2008-11-14 @ 21:19:37
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: AnnG

lina: åh, tack så mycket babe! du skulle bara veta vad glad jag blir! <3 särskilt när det kommer från dig amigo! :D



Linda: ;D <3



Madde: Hihi ja verkligen, jag är väldigt hedrad, chockad ch glatt överraskad! <3

2008-11-15 @ 11:55:11
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha, du är mkt uppmärksam! ;P Tyckte även att Noramerika och Ryssland ser större ut?

2008-11-15 @ 21:45:58
Postat av: AnnG

Sofia: hihi (A) Jaa, och Afrika ser mindre ut! :)

2008-11-16 @ 21:48:30
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sofia

kom på en sak... på den bilden som finns på facebook är vinkeln annorlunda... länderna uppe på kartan visas som de egentligen borde då..

2008-11-16 @ 23:40:06
Postat av: AnnG

Sofia: ja, visst är det så! Men om du jämför Sverige med resten av Europa på bilden från Resedagboken så ser man att de överdrivit en del ;P

2008-11-17 @ 15:58:05
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Emilia

Haha, skitbra skrivet! Däremot måste jag bara fråga; ligger inte Saudiarabien i Asien?

2008-11-17 @ 18:04:43
Postat av: AnnG

Emilia: haha tack ;P Joo, det gör det säkert, du har mer koll än jag! :) Jag skulle bara förklara hur landet såg ut och var det låg, tänkte att det var lättare om jag förklarade i förhållande till Afrika än till Asien :P

2008-11-18 @ 23:45:41
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0