Mitt nästan-möte med Björn Gustafsson

Förra hösten var jag och my fränds på Amazon och såg Björn Gustafsson, Soran Ismail, Özz Nüjen, Jakob Öqvist. Janne Westerlund, Niklas Kristoffer, David Druid och Petra Mede i deras show "Best of Stockholm live". Det var på den tiden inte så många upptäckt varken Björn Gustafsson eller Soran, och just Soran var väldigt ny för mig. Men Björn hade jag hittat på youtube, och mitt intresse för honom spred sig till ma fränds. Jag har på film hur Märd jublar när hon inser att det vi ska på kommer innehålla BG. Efter showen ville både hon och jag gå fram till honom och säga hur bra han var. Och hade vi vågat, hade det inte vara särskilt svårt. För han stod bara en meter från mig. Helt ensam. Med ett glas vatten i handen. Och han såg så blyg, så blyg ut. Hade jag vänt mig om, hade vi stått face to face. Jag tror att jag var så nära att träffa honom som man faktiskt kan bli. Så började de gå mot trappan, han och de andra komikerna, och så vände han sig om, och vi fick ögonkontakt, och sedan var han borta.

Ikväll ska vi se honom och fantastiska Soran tillsammans med Özz Nüjen och Måns Möller på Cirkus i Stockholm. I turnéns sista föreställning. När Maddu fick veta att vi skulle dit, sa hon till mig, att får jag chansen, så ska jag gå fram den här gången. Men för att vara helt säker på att de inte blir besvärade, skickade jag ett mail till Soran. Och han sa att "ser ni oss är det bara att gå fram, inte mig emot". Så vi får se hur det blir, de har ju väldigt många mer fans nu, som vill komma fram och prata. Hur som helst kommer det bli en najs kväll med Proppis, Milli, Derne och Lini. Oavsett om någon av oss går fram för att prata eller inte. För vi är ju där tillsammans. Då kan det inte bli annat än underbart.


Jag filmade honom en bit av hans framträdande när han var på Amazon. Här är, den pretty skakiga, videon:



Hörde ni Paulina, Tommy och Linda? Riktiga sotingskratt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

BG har du nu varit nära två ggr i ditt liv.. o inte gjorde vi nåt åt chansen vi fick igår.. fansen att jag vände precis efter första stegen..

2008-11-06 @ 15:15:24
Postat av: AnnG

Sofia: Jaa, men han såg ju så stressad ut, så han hade nog ändå inte hunnit prata just då! Kan vi trösta oss med att säga ;P

2008-11-06 @ 18:15:44
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Soooffi

Jaa.. jag tröstar med mig det och säger det till de som undrar varför vi tvekade! Han var bussy.. och lite skämmande.. Hah, det skulle han nog bli paff av o höra! Björn Gustavsson - skrämmande :P

2008-11-06 @ 22:30:29
Postat av: AnnG

Soooffi: Haha Jaa, det är nog ganska otippat egentligen :D

2008-11-07 @ 12:43:16
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0