Rusningstid med stort R

Jag har upplevt Stockholms tunnelbana i rusningstid. Jag har upplevt Londons tunnelbana i rusningstid. Det var inte det mest behagliga jag varit med om. I Paris lyckades vi undvika tunnelbanan i rusningstid. Det är jag glad över.

Eftersom jag aldrig varit i Japan har jag aldrig upplevt deras tunnelbana under rusningstid. Och det, det är jag jävligt glad över.





Vid varje tågdörr står det män som har som jobb att pressa in folk i vagnen. Och jag tänker, att de här männen måste ha mottot "Ingenting är omöjligt". Min andra tanke är, att det här kan inte vara sant. Så jag började söka på internet om det. Och tamejtusan, det fanns flera liknande klipp, och människor skrev om att det var så det gick till.

Jag kan bara föreställa mig hur det blir när någon som är långt in i vagnen ska ut. Och jag kan förstå att han vill ut. Men hur någon frivilligt väljer att åka tunnelbana när det är så här, det övergår mitt förstånd.

Kommentarer
Postat av: binded magazine

Vill du synas i tidningen på releasedagen? besök tidningen för mer information! =)

2009-02-27 @ 11:42:33
URL: http://bindedmag.blogg.se/
Postat av: Madde

ÅH HERREGUD!

2009-02-27 @ 14:30:25
Postat av: Jonas

Haha sjukt :S

2009-02-28 @ 02:33:13
Postat av: AnnG

Madde: Indeed! I London, när det var hälften så packat så var ju människor i alla fall smarta nog att avstå för att vänta några få extra minuter och ta nästa istället!



Jonas: Insane! :D

2009-02-28 @ 10:30:30
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0