Robert Pattinson och hans sixpack


Robert Pattinson.
På många ställen i världen behöver man bara nämna hans namn så skriker alternativt svimmar några tjejer. Själv nöjer jag mig med att göra stora ögon och bli lite exalterad över att ha funnit ett gemensamt intresse med personen som nämnt honom. Som jag tidigare nämnt tog det ju ett tag innan jag förstod hypen kring Rob, men nu, några hundra youtube-klipp senare, I totally get it. Ju mer jag sett, desto mer ville jag se.

Och det fick jag ju göra också, när det för ungefär en vecka sedan kom ut några bilder där han är utan tröja. De är tagna i Italien, när de spelade in Twilight-uppföljaren "New Moon". När jag såg bilderna blev jag uppriktigt förvånad och lättad. Jag var nämligen inställd på något helt annat. RPattz som han kallas, har nämligen i massor av intervjuer pratat om hur skrämmande det är att spela Edward Cullen, som beskrivs som världens mest perfekta kille. Han har i princip sagt att han aldrig skulle kunna se ens lite vältränad ut, hur mycket han ens försökte.

"Äh, lägg ner", tänkte jag varje gång han sa det. "Vad han ska tjata! Så farligt kan det ju bara inte vara!". Men sen. Sen såg jag på ett klipp från hans nyaste film "Little Ashes" där Pattinson spelar Salvador Dali, och han står näck framför spegeln. När jag såg det klippet blev jag helt stum. För man har ju sin bild av hur Edward Cullen ser ut. Och den stämde inte riktigt in på figuren som stod där och poserade framför spegeln. Inte alls faktiskt.

Så jag blev orolig. Började tänka på hur de ska lösa hans lättklädda scener. Ska de photoshopa filmen? Ska de ha en body double? Eller är det så här Edward kommer se ut? Så började jag tänka att ja, jo, det kan ju funka. Det kunde ju varit värre. Han kommer ju inte ha samma frisyr heller, så precis likadant kommer det ju inte bli. Pattinson är ju så bra, så det blir nog inga problem.

Så, när jag ställt in mig på att Edward Cullen kommer se ut som Salvador Dali, kommer bilderna från "New Moon"-inspelningen ut. Och när jag såg bilderna blev jag lite förvånad kan man säga, om vi ska underdriva lite. Över att han inte alls såg ut som jag trott, över att jag blev så pass lättad som jag blev. För det är ju bara några fotografier vi snackar om här. Men ändå. Vilken förvandling!

Nu är jag inte ett dugg orolig. För det som är på New Moon-bilderna är perfekt. Faktiskt så bra att hälften vore nog.



Robert Pattinson i "Little Ashes" som spelades in 2008



Robert Pattinson i "New Moon" som spelades in nu i år


Förut kanske Robert Pattinson såg ut som Salvador Dali. Inte nu. Nu ser Robert Pattinson ut som Edward Cullen. Mhm. He does indeed. Och det finns nog inget bättre ord att avsluta på än - Grrao!

Kommentarer
Postat av: Bellz

Hej, tack så jätte mycket för infon hade missat det med solglasögonen, det var jätte kul att du kommenterade det :D

Jag vet inte heller om James Franco kan sjunga, men det är ju alltid ett + på Robert eftersom han kan spela både gitarr och sjunga :)

Jag hoppas på Robert!



Haha ja det är ju tur att han inte ser ut som Salvador Dali i New Moon :D

2009-06-09 @ 06:23:21
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se
Postat av: Milli

Usch för bilden i spegeln. där var han inte alls lika charmig...

2009-06-11 @ 21:03:47
Postat av: AnnG

Milli: Haha :D du säger det jag tänker! :]

2009-06-14 @ 16:49:27
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sofia

ojoj.. det ÄR så STOR skillnad! hans har verkligen förändrats på kort tid. well done av honom. kan nog inte säga nåt annat än det du redan har sagt. stämmer så bra.

2009-06-17 @ 21:02:49
Postat av: AnnG

Sofia: Ellerhur! cudos to him liksom! hihi puss pårej! <3

2009-06-17 @ 21:43:37
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0