Min roll på kontoret

För några dagar sedan hölls en diskussion på jobbet om vad alla skulle kunna heta om de inte hette det de hette. Emily skulle till exempel kunna heta Serena enades vi om. När de sedan skulle komma fram till vad jag skulle heta om jag inte hette Angelica, var det alltid någon som tyckte att namnet någon föreslog var för "hårt". Det gjorde mig pretty förvånad. Namn som nämndes var Kajsa, Veronica, Maja och en hel hög liknande och fina namn, men inget dög. Förutom Engla. Det funkade. "För du är ju som en liten ängel" sa de.

Fast min chef Bea tyckte att det var ett namn som passade bättre än något annat. Det är namnet på frisören i "Mia och Klara". Hon heter Gulletussan.

Så. Nu vet ni hur de ser på mig på kontoret. Som en Engla. Som en som borde heta Gulletussan.

Detta gjorde mig mycket förvånad. Men så vet ju inte jag hur jag verkar utifrån, bara inifrån. Såklart. Och mina finingar, ni vet ju verkligen hur jag är. Så jag bara måste kolla med er - har de rätt, eller har de missförstått det hela lite? Jag tror ju på det sistnämnda, men det är ju egentligen ni som har kollen. Är lite förvirrad just nu. Jag skulle behöva lite brutal ärlighet i det här fallet!




PS: Förlåt om det här verkar lite självfixerat, men jag ville bara kolla med er som är experter.

Kommentarer
Postat av: Märdie

Du är kramgo och utstrålar en värme och glädje. Som en mysig Gulletuss. Och du är snäll och vägledande, som en ängel :)

2009-03-06 @ 02:41:28
URL: http://maddyyyy.blogg.se/
Postat av: Jonas

Tycker Tuffaberta låter bättre på dig för du är ju så hård mot Ann hahaha :)

2009-03-06 @ 08:41:17
Postat av: lina

jag tycker du passar och heta angelica, betyder inte det också typ ängel? :)

2009-03-06 @ 08:41:23
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: AnnG

Märdie: Åh, nämen tack sötis! Du är så gullig, Märdie! Puss på dig!



Jonas: Pahaha, tss!



lina: hihi, det var ett bra och rart svar, babe! och jag tycker att du passar att heta paulina! :)

2009-03-06 @ 13:30:28
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0