Island och allt det där

En liten undring bara, med Island och inställda flyg and all. Flygreklamerna går på tv för fullt. Finns det faktiskt människor som går på dem just nu? Som tänker "Ja herregud, jag behöver faktiskt en liten semester just nu känner jag! Jag ska nog allt ta en liten weekend till nått annat land nästa helg, tänk vad skönt att vila upp sig och slippa vardagen lite! En vecka i Spanien kanske?"

Gör någon det, så vaknar de nog upp om de tittar på Vings hemsida. För deras sista minuten-resor är liksom inte så mycket sista minuten. Deras sista minuten-resor handlar om resor tidigast i augusti! AUGUSTI! Kommer det ta SÅ lång tid för den här himla vulkanen?!


Och en sista grej. Varför verkar ingen bry sig om islänningarna? Det står med rätta massvis om flygen, men jämförelsevis står det alldeles för lite om hur de på Island har det. De lever ju ändå som i en precis nersläckt brand. Om VI drabbas av röken, hur mycket drabbas inte DEM? Jag tycker så himla synd om dem just nu. För visst gick det landet dessutom i typ konkurrs (hur nu ett land kan göra det) för några månader sen? Jag har för mig att nån ståupp-komiker sa det på Sthlm live iallafall. Ja, enligt min åsikt är det dem som måste ha det värst, inte de som är fast i Grekland nån extra vecka.


Kommentarer
Postat av: lini

och alla islandshästar! :(

2010-04-21 @ 18:43:50
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: AnnG

lini: jaaa, hästisarna framför allt! :(

2010-04-22 @ 20:24:35
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag vet inte än, vi ska boka imorgon!! hur gör du? skulle va kul om vi hamnade på typ samma ställe! :)

2010-04-22 @ 22:13:32
URL: http://sandranlundh.blogg.se/
Postat av: SOFIA

Eller hur! Bara en massa om flyg o folk verkar bara bry sig om sin egen lyx.

2010-04-24 @ 19:25:05
Postat av: Mimmi

sv: Kan tänka mig det! Jag har alltid drömt om australien och min värdfamilj är nya zealändare, dem tycker verkligen jag ska åka dit! Klart det är värt det, jag ääälskar det! Utan mina vänner, fritiden och helgerna off så hade jag nog aldrig stannat dock haha för att vara helt ärlig! Jag gillar att vara au pair men nyc livet är obeskrivligt!!! Ge det ett försök!

2010-04-28 @ 02:07:23
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: AnnG

SOFIA: Exakt! De har inte ens tänkt på att de inte borde klaga, med tanke på hur isländarna haft det!

2010-04-29 @ 22:54:54
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0