Not all that glitters is gold

När jag var ute och gick i den glittriga snön häromdagen tror jag en gammal knäpp konstnär tog över min hjärna. Eller så var det febern jag har idag som var på ingång. Jag fick en idé, och hade jag hittat en hundbajskorv hade jag antagligen gjort något utav den.

Jag var ute och gick på kvällen, ni vet den tiden på dygnet då hela världen glittrar som om det har ett täcke av diamanter över sig. Och så, helt plötsligt, luktar det hundskit mitt i alltihop det vackra. Och jag tänkte att man skulle kunna göra ett konstverk om man blandar de två sakerna. 1. Man hittar hundavföring. 2. Man strör på den glittriga snön över den, bara för att det blir ett så bra budskap. "Inte allt som glittrar är guld" skulle konstverket heta. I flera minuter tyckte jag att det här var en ypperlig idé (gammal knäpp konstnär som tagit över migs fel). Om jag hade hittat bajset hade jag antagligen gjort det, så inne i det som jag var.

Nu i efterhand ställer jag mig mer tveksam till detta. Tur det, annars hade jag väl snart skurit av mitt öra och skickat det till nån stackare.

Kommentarer
Postat av: Märdie

Haha jag älskar dig! (P.S Om du ska skära av örat och skicka det till någon så måste det vara i äkta van Gogh-stil: du måste vara olyckligt kär och skicka örat till denna person och sen ta livet av dig också, har jag för mig. Men snälla, snälla gör inte som van Gogh! <3)

2010-12-01 @ 17:34:26
Postat av: AnnG

Märdie: Och jag älskar dig! :D Ååh vännie mi vad du är söt! Jaa, aj pråmis! Hihi. PÖSS <3

2010-12-01 @ 21:40:47
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0