Minnen ger dig viingar!

Australien var all in all en riktigt fin resa, det var det. Jag älskar och älskade mycket med den. Människorna, gemenskapen, äventyret. Jag var ofta lycklig, eller rent av euforisk. Men när jag inte var det. När jag inte var lycklig, men ville bli det, då var det alltid några särskilda minnen jag plockade fram ur minnet. Det finns mycket fint och kul som delat med fina människor i mitt liv. Men det var vissa minnen som gjorde mig glad oftare än andra där borta i Aussie, då jag kom på att de var riktigt effektiva glädjepiller. Minns ni dessa?

 

  • Slow motion-håltimmen. Vad jag minns hade några av oss gått förbi en massa skåp i skolan, där båda fått samma impuls att grabba tag i en persons kroppsdel. En person de inte kände så bra ska tilläggas. Vad som händer är att vi börjar tänka oss denna persons reaktion om detta hänt, i slow motion. Det hela börjar utvecklas till att vi kommer på fler och fler roliga scenarion där en person skriker "NOOOO!" i slow motion av olika anledningar, och alltid har denna person ett obetalbart ansiktsuttryck. And there's liksom no end to it. Vi kommer på fler och fler roliga slow mo-situationer, den ena roligare än den andra. Jessica som alltid är lika klockren visade hur det skulle vara om någon ringde 112 i slow motion efter en olycka, och det är den jag kommer ihåg mest. Det hela var så roligt att min mage värkte i säkert en timme efter allt skratt! Underbart är vad det var!

 

  • När vi satt några stycken i det som då var studioverkstaden och pratade om en alldeles särskild glass. Jag har nämnt det här förut i bloggen, när jag skrev om Jay. Paulina berättade att hon spruckit läppen, och att det var på grund av en isglass. Elin fick det timslånga underbara samtalet att låta mer och mer perverst ju mer Paulina försökte förklara hur det egentligen kom sig, vilket hon kände var nödvändigt då Elin Jay uppenbarligen feltolkade allt hon sa. Hon lyckades aldrig, Jay var helt otrolig. Det var så kul att jag trodde att jag skulle dö där och då.

 

  • Rygg-mot-mage-leken-rasten. Paulina låg på en bänk i skolan en dag i gymnasiet. Och eftersom jag också ville ligga ner, men inte fann någon annan bänk, lade jag mig helt sonika på henne, så att jag har min rygg mot hennes mage. Lina tycker detta är mycket roligt, och börjar skratta, vilket gör att jag också börjar skratta, vilket får henne att skratta ännu mer, och efter inte en särskilt lång stund ligger vi där i en hög och vrider oss av skratt båda två, och bara kan inte sluta. Jag vet inte om ni sett youtube-klippet på de två bebistvillingarna som ligger och skrattar med varandra, men ungefär så var vi. Det var ett riktigt skratt-domino. Om en skrattade, brast den andra ut i skratt, och så höll det på hela rasten tills vi tillslut inte kunde andas. När rasten var slut hade jag så ont i magmusklerna att jag knappt kunde resa mig upp. Good times!

 

  • Sugleken en mini-julafton hos Jessica. Ett spelkort. En Angelica. En Märdie. Ett fallande spelkort. En läpp istället för ett spelkort. 12 personer som, som i slow motion, tillsammans faller till marken i ett unisont, ljudlöst asgarv. Där ligger vi som en stor bunt glädje, hur länge vet jag inte, och skrattar tills vi dör. Sedan återuppstår vi, till en bunt mycket flummiga, fnittriga människor. Just då, var vi bara en lycklig massa, för att vi hade varandra, och för att vi dessutom var tillsammans.

 

Sånt. Sånna minnen fick, och gör mig, alltid gladare än jag var innan.


Kommentarer
Postat av: lini

åh men gud så fint. åååh, jag börjar böla. vi har haft det så himla bra tillsammans. och nu fortsätter vi med det tycker jag.



ha världens bästa födelsedag, lova! <3

2010-05-03 @ 09:53:43
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Jag gillar min musiksmak också haha!

Jag har sett en del, men mer ska det bli, mycket konserter i sommar! madison square garden ;)

2010-05-06 @ 20:17:47
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: AnnG

lini: det tycker jag med finaste du!! jag är så glad för allt fint vi delat och delar! gölleplött.



åh, finaste du! DU får ha världens bästa födelsedag, okej? <3!



2010-05-07 @ 01:34:27
URL: http://kastasand.blogg.ses
Postat av: Långhåret

ÅH! Vilka underbara minnen! Lovely <3

2010-05-20 @ 13:54:33
Postat av: AnnG

Långhåret: Så underbara att jag aldrig kan bli annat än glad i hjärtat när jag tänker på dem! Saknar dig! <3

2010-05-22 @ 20:10:24
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0