Vänskap för mig



Jag tycker så mycket om den här bilden. Den tog fina Sandra för två år sedan, utan att Anna och jag visste om det. Fina Anna, känner jag när jag ser den här bilden, dig har jag saknat så himla mycket. Så tänkte jag antagligen precis när bilden togs också. Om jag skulle illustrera "Vänskap" med en bild, skulle det antagligen bli den här.

Det är något särskilt att se sig själv krama någon som betyder mycket för en. Som att utifrån se hur man ser ut när man har hjärtat utanpå. För det har man när man kramas med en vän. För då är hjärtat inte mitt, utan vårt. För en vän är en sån som tar hand som ens hjärta åt en. Som hjälper till att pussla ihop det när det har gått i bitar. Som talar lugnande ord till det när dunkar av nervositet och oro. Som hjälper hjärtat att fortsätta slå, när det inte vill längre. Hjärtat är vårt, inte mitt. Det är därför mitt hjärta gråter när deras hjärta gråter. Det är därför mitt hjärta sjunger när deras hjärta sjunger. För att det inte är deras, inte mitt, utan vårat, att ta hand om tillsammans. För ett hjärta är ibland för tungt att bära ensam, och ibland för lätt för att inte lyftas upp tillsammans av.

Jag minns hur det var när jag kom tillbaka från Australien (där jag förresten landade för precis ett år sedan idag, herreguwdars!). Vad otroligt lycklig jag blir när jag tänker på det. Vilka otroligt fina människor det är jag delar hjärta med. De hade fått varsin del av mitt hjärta innan jag åkte och det märktes att bitar av deras hjärta hade varit med mig hela tiden också. För när vi firade att vi var tillsammans igen, mina fränds och jag, firade också alla hjärtbitarna att de var tillsammans igen. Och de dansade så mycket att mitt hjärta började gunga, så att det tillslut svämmade över. Det sjöng, hjärtat. Hjärtat som inte var mitt, utan vårt. Våra hjärtan sjöng kan man säga, tillsammans.

Det är vad som händer tror jag, när man träffar någon igen, som man saknat så att hjärtat brustit. Lyckan man känner då, det är hjärtat som blir helt igen. Det är vad jag tror.

Vi har alla några som hjälper till att ta hand om våra hjärtan. Som ÄR våra hjärtan. Tänk på vilka som hjälper till att hålla era hjärtan hela. Vad fina de är ändå. Och visst förtjänar de väl att veta det? Ibland kan man glömma hur viktiga de är för ens välmående, men efter ett tag märker man hur hjärtat liksom ropar efter dem. Det är då man ska berätta hur mycket man saknar dem. För då blir de glada, och i och med det blir ens eget hjärta glatt igen.

Jag har vänner som gör mitt hjärta glatt hela tiden, och jag vill liksom bara säga tack för det. Tack för att ni finns hörreni. Era hjärtan är värda att ha det bra, så jag försöker ta hand om dem som om de bor femstjärnigt. Frukost på sängen, jacuzzi och kanske en liten betjänt med rolig mustasch som kan trolla. Hoppas ni märker det. Och tack för att ni gör detsamma med mitt. Kom ihåg att aldrig checka ut från mitt hjärta, okej?

Kommentarer
Postat av: Märd

tack för att DU finns, kära finaste AnnG <3

2010-11-03 @ 15:40:06
Postat av: Anna

Å Anng, du är en så fin människa! Du är min äldsta vän & jag är så glad att du finns i mitt liv! Jag har saknat dig med och lovar att aldrig checka ut från ditt hjärta och hoppas att du aldrig chekar ut ur mitt! :) <3 (kommer du ihåg hur länge vi brukade stå och kramas varje gång vi skulle säga hej då? :D )

2010-11-03 @ 15:46:03
URL: http://anness.devote.se
Postat av: Sofia

Du är en sån fin person som skriver så fina saker AnnG!

2010-11-03 @ 15:58:07
Postat av: josephine

Tack för att du finns, du är helt underbar! :) kommer aldrig att checka ut ur ditt hjärta - och hoppas att du inte gör detsamma ;) <3

2010-11-03 @ 20:46:15
URL: http://idungatan.blogg.se/
Postat av: AnnG

Märd: Fina Märd! <3



Anna: Jaa, det kommer jag ihåg, och hur vi sa hejdå tusen gånger :D Tack fina du! Tack för att du finns! <3



Sofia: Aw, tack Sofia. Jag tycker att du är en fin person! <3



josephine: Gulle, du är så fin! :)Jag stannar gärna föralltid ;) Tack och puss underbaring! <3

2010-11-04 @ 20:21:44
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: patte

<3

2010-11-05 @ 22:55:56
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: AnnG

patte: <3!

2010-11-06 @ 01:43:37
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


>br/>
RSS 2.0